Mitsubishi Space Star 1,2 MIVEC CVT Intense – Posun k obyčajnosti
Mitsubishi Space Star modernému svetu ukazuje, že jednoduché nemusí nutne znamenať zlé.
Priznám sa, že reči typu „od malého auta netreba mať veľké očakávania“ ma zvyčajne iritujú. Mám pri nich pocit, akoby boli cenovo dostupní mestskí spoločníci už dopredu odpisovaní a nemali šancu na výrazný pokrok. Vždy preto radšej hovorím, že očakávania majú byť primerané a výnimku neurobím ani pri modernizovanom Mitsubishi Space Star.
Jediný model japonskej značky, ktorý nepatrí do ich rodiny SUV alebo offroadov, nie je na Slovensku príliš známy. Súčasná generácia sa u nás začala predávať len pred dvomi rokmi, no svet ju pozná už od roku 2012. Nastal tak ideálny čas na modernizáciu, ktorá by mohla zvýšiť predaj aj pod Tatrami. Opticky sa pritom na malom Mitsubishi veľa nezmenilo a výrobca sa zameral v podstate len na detaily. Nová predná maska, ktorá sa môže po vzore väčších súrodencov nazývať dynamickým štítom, zadné kombinované LED svetlá (pre verzie Invite a Intense), 15-palcové disky v najvyššej verzii, hravejšie farby či príplatkové balíky Sport a Navi.
Testované Mitsubishi Space Star s balíkom nazývaným Sport Packet dostalo širšie nárazníky, efektné bočné lemy prahov a chrómovú koncovku výfuku, ktoré oslovujú aj mladšiu generáciu vodičov.
Interiér sa výrazne nezmenil a zostáva starou školou, ktorej však v princípe nič nechýba. Treba si zvyknúť na vyšší posed za volantom a tvrdé plasty, no z malého auta je nezvyčajne dobrý výhľad a pohodlne sa doň nastupuje. Chválim priestrannosť napriek malým rozmerom karosérie. V najvyššej výbave Intense je k dispozícii príjemný kožený multifunkčný volant, 7-palcová dotyková obrazovka s podporou Apple Car Play i Android Auto, automatická klimatizácia, USB port, tempomat, vyhrievané sedadlá či dokonca parkovacia kamera so slušným rozlíšením. Dostatok miesta je tiež vzadu, pričom pasažieri si môžu chodidlá zasunúť pod predné sedadlá a neobmedzujú ich ani krátke sedáky. Za nimi sa ešte nachádza batožinový priestor s objemom 235 litrov, takže vnútorný priestor využili konštruktéri na maximum.
Pod kapotou najdrahšej verzie pracuje výhradne 1,2-litrový atmosféricky trojvalec so skromným výkonom 59 kW (80 k) a najvyšším krútiacim momentom 106 Nm. Asfalt rozhodne netrhá, no jeho výhodou je jednoduchá konštrukcia, nepriame vstrekovanie paliva vhodné do mestských podmienok, absencia filtra pevných častíc a v neposlednom rade nízka spotreba.
Záujemcovia o modernizovaný Space Star si v závislosti od zvoleného stupňa výbavy môžu vybrať medzi 5-stupňovou manuálnou alebo bezstupňovou CVT prevodovkou, akú mal aj testovaný model.
Stručne
Čo treba uznať
- Dobre využitý vnútorný priestor.
Čo nám chýbalo
- Lepšia stabilita vo vyššej rýchlosti.
Čo nás prekvapilo
- Možnosť voľby automatickej prevodovky.
Mitsubishi Space Star 1,2 MIVEC INVECS-III CVT Intense
- Cena (základ/test) 8 990/15 580
- Záruka 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Atmosférický zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 193 cm3 , max. výkon 59 kW (80 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 106 Nm pri 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 121 – 127 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 13,5 s, vmax = 173 km/h, spotreba výrobca/test 5,3/5,6 l/100 km.
Ikonky
- Bluetooth – áno
- Wi-fi – nie
- AUX/USB – nie/áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 7,0
- Batožinový priestor: 235 dm3
Text: Daniel Balucha, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov