Minitest: BMW X5 xDrive45e – Vstupenka k eko-elite
BMW X5 s moderným plug-in hybridom brnká na ekologickú nôtu vo vyšších spoločenských kruhoch.
Ak uvažujete, že toto BMW kúpite svojej milej, tak to ešte zvážte, pretože sa doň zrejme zamilujete vy sami. Zároveň si premyslite, či máte predpoklady na jeho dennodenné nabíjanie. Iba vtedy má totiž plug-in hybrid význam, keď ho tak využívate – do maximálnej miery jazdíte na elektrickú energiu. A to si vyžaduje nabíjanie prakticky každý deň. Inými slovami, buď by ste mali mať dom s wallboxom alebo nabíjací stojan v bytovom komplexe alebo práci. Akumulátor sa nabíja nízkym výkonom – iba 3,7 kW pri 16 A, preto nabíjanie trvá pomerne dlho. Ak chcete akumulátor nabiť „z prázdna do plna“, tak musíte počítať s takmer hodinami, na 80 % približne 5 hodín, a to sa bavíme o maximálnom papierovom dojazde 87, resp. 68 km. A nezabúdajte na to, že časť verejných nabíjačiek je na spoplatnených parkoviskách. Ak nemáte vždy čas na nabíjanie, rátajte so spotrebou na úrovni 9 až 10 litrov benzínu, čo je na výkon a rozmery auta veľmi dobrá hodnota. Na druhej strane, keď budete poctivo nabíjať a nejazdíte na dlhé vzdialenosti, budete môcť jazdiť „za nulu“. Aj keď „za nulu“ to bude iba vtedy, keď budete nabíjať „v práci“. Všade inde vás dnes už aj elektrická energia niečo stojí.
Len pre skúsených
Začiatočník alebo slabší vodič do tejto verzie X5-ky podľa mňa nepatrí. Vzhľadom na vcelku vysoký kombinovaný výkon sa hybridná X5-ka môže premeniť na neriadenú strelu ťažkého kalibru (prevádzková hmotnosť 2 510 kg). Stačí, že trochu poprší alebo je nekvalitnejšia cesta a auto vie znervóznieť. Zadok, sčasti pre príplatkové dvojrozmerné 21-palcové disky s pneumatikami vpredu 275/40 a vzadu 315/35 nevedel pri súhre zlých okolností, akými sú dážď a koľaje, nasledovať predok a pomerne často si vyžadoval pozornosť. Na jednej strane však to, čo debutant neznáša, to môže ostrieľaný vodič milovať. Objem kufra síce klesol o neprehliadnuteľných 150 dm3, ale je to stále zanedbateľné vzhľadom na zostatkový priestor. Elektromotor je v záujme šetrenia priestoru integrovaný do osemstupňovej prevodovky.
Zopár negatív môže zdanlivo zatieniť milióny pozitív!
Stručne
Čo treba uznať
- Silný „eko“ tank na kolesách.
Čo nám chýbalo
- Intenzívnejšia rekuperácia.
Čo nás prekvapilo
- Extrémne dlhé nabíjanie.
BMW X5 xDrive45e
Cena a záruka:
- Základ/test 76 500 / 107 701 €.
Všeobecné záručné podmienky:
- 2 roky bez obmedzenia km.
Motor:
- preplňovaný zážihový R6/24, zdvihový objem valcov 2 998 cm3, max. výkon 210 kW (286 k) pri 5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 450 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1, max výkon elektromotora 83 kW (113 k) pri 3 170 ot.min-1, max. krútiaci moment elektromotora 265 Nm pri 0 – 2 700 ot.min-1, max. kombinovaný výkon 290 kW (394 k). Emisie CO2 WLTP 27 – 43 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
- 0 – 100 km/h za 5,6 s, Vmax = 235 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 1,2 – 1,9/9,7 l/100 km. Spotreba elektrickej energie WLTP/test 23,2 – 28,2/31,1 kW/h /100 km
Ikonky
- Bluetooth – Áno
- Wi-fi – Áno
- AUX/USB – Áno/Áno
- Zrkadlenie – Áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 500 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov