Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Škoda Kamiq 1,6 TDI -Najmenší z najvyšších

Škoda Kamiq je najmenším z modelov s väčšou svetlou výškou automobilky z Mladej Boleslavy. Je to zároveň prvý český crossover. Ostatní väčší súrodenci sú totiž klasifikovaní ako SUV.

Kamiq plný energie

Škoda sa pokúsila vytvoriť skutočne imidžový crossover. Ku crossoverom jednoducho patrí určitá dávka extravagancie. A musím povedať, že saim to podarilo. Nechali sa síce mierne inšpirovať konkurenčnými značkami, a to predovšetkým v tvare a umiestnení predných svetlometov, ktoré doplnili typickou širokou maskou a mohutným nárazníkom. Zvyšok majú už z vlastného pera. Na tento dizajn si začínajú naozaj všetci pomaly zvykať a v kombinácii s výraznou farbou a efektnými diskami priťahuje pohľady. Ľudia ho majú radi, pristavujú sa a pýtajú sa.

Horizontálne oddelené predné svetlá tu už boli. Ujmú sa teraz? 

Imidž vs úzitková hodnota?

Ak ste nevedeli, crossovery nemusia byť za každú cenu praktické. Táto charakteristika môže hrať druhé husle. Každopádne v aute je dosť priestoru pre štyroch. Vo všetkých smeroch. Ak čakáte extrémne veľký kufor, sklamem vás. Je síce menší, ako sme pri tejto automobilke po dekády zvyknutí, ale má pár praktických výchytávok. Navyše,  po sklopení zadných sedadiel vzniká nepraktický skok. Takže, ak ste chceli Kamiq využívať na výlety spojené s občasným spaním v aute, prinášam zlé správy. Nezmestili by ste sa tam ani na dĺžku. Jednoducho to nedovoľuje kompaktná trieda auta. Pod podlahou sa nachádza dojazdová rezerva, v ktorej je integrovaný subwoofer ako súčasť príplatkového Škoda sound systému, ktorý okrem iného tvorí sústava 10 reproduktorov so zosilňovačom.

Ergonómia interiéru a ovládanie sú na výbornú. Akurát mňa osobne popri komplikovanom ovládaní kúrenia doslova iritovalo zdĺhavé vypínanie funkcie Lane asistent, ktorá sa automaticky aktivuje pri každom naštartovaní.

Na predných anatomických sedadlách som zvládol sedieť hodiny. Nie sú ani prehnane tvrdé, sú tak akurát a poskytujú dobrú oporu. Medzi nimi umiestnili lakťovú opierku, ktorá je len posuvná. Ťahanie a tlačenie sivyžaduje viac sily. Pod ňou sa skrýva praktický odkladací priestor a v jej zadnej časti dvojica USB-C portov a výduchy ventilácie. Interiér zútulní aj čierny strop, ktorý je súčasťou príplatkového športového balíka.

Preskakovač obrubníkov

Kamiq má vpredu nápravu McPherson, vzadu je jednoduchá náprava s torznou priečkou. Podvozok so svetlou výškou 188 mm je naladený tuhšie a v kombinácii s adaptívnymi tlmičmi môže byť ešte tvrdší. Na ceste sedí primerane, zadná náprava má typicky tendenciu pri priečnych nerovnostiach odskakovať.  Hluk v kabíne ani pri diaľničných tempách prijateľný. Naozaj som čakal vyšší rachot, a to aj z dôvodu súčiniteľu odporu vzduchu Cx 0,324 – 0,345.

Na dlhé trasy

Naftový Kamiq príjemne hltá stovky kilometre ciest. Nastavenie motora, riadenia, ale aj niektorých ďalších subsystémov je možné prispôsobovať príplatkovým tlačidlom MODE Select, ktorý má 4 režimy. Najekologickejší ECO mód priškrtí motor a pri záťaži v kopci to je cítiť. Rozdiel medzi normálnym a športovým nastavením motora nie je taký citeľný.

Mám pre neho prácu snov

Myslím si, že práve Kamiq patrí medzi univerzálne auto do rodiny, ale aj na podnikanie. Úplne si ho viem predstaviť ako vozidlo taxislužby. Skutočne dosť miesta pre posádku, jednoduché nastupovanie, vyšší posed a navyše športovo-elegantný dizajn v kompaktnom balíku. Treba (nielen) taxikárom viac?

Stručne         

Čo treba uznať          

  • Zo všetkých modelov značky vyzerá najextravagantnejšie.

Čo nám chýbalo        

  • Bezkľučové odomykanie dverí vždy za príplatok.

Čo nás prekvapilo      

  • Funkčnosť niektorých „Simply Clever“ riešení.

 

Škoda Kamiq 1,6 TDI 85 kW, 6°MT, Sport Paket Ambition

Cena a záruka:

  • Základ/test  15 590 / 23 149 €

Všeobecné záručné podmienky:

  • 5 rokov alebo 100 000 km

Motor:

  • Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov  1 598 cm3, max. výkon 85 kW (115 k) pri 3 250 – 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment  250 Nm pri 1 500 – 3 250 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 126 – 144 g/km

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0-100 km/h za 10,2 s, Vmax= 193 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 4,8 – 5,5 l/5,7 l/100km

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 400 dm3
Diskusia 2
  1. Jaroslav Novák Používateľ hovorí

    Základ/test 14 990 / 23 149 € to je asi zlá informácia preverte si cenu na webe 🙂

    1. Marek PAUCO Používateľ hovorí

      Zdravím. Počas tvorenia testu (začiatok roka) bola skutočne cena 14 990 🙂 opravené. Ďakujeme za komentár 🙂

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov