Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Povolená tona hmotnosti navyše pre plynové nákladiaky a 2 tony pre elektrické?

Nové nemecké limity najvyššej prípustnej celkovej hmotnosti pravdepodobne vstúpia do platnosti koncom septembra 2020. Aj týmto spôsobom chcú v Nemecku podporiť nákup „zelenšej“ techniky.

V súčasnosti vlastníci nákladných vozidiel jazdiacich na plyn v Nemecku neplatia mýto, a tak to ma zotrvať až do konca roku 2023. A ak vstúpi do platnosti nový projekt nemeckej vlády, mohli by nákladné vozidlá na plyn prevážať ďalšiu tonu tovaru navyše. Návrh stanovuje osobitnú výnimku, ktorá zvýši najvyššiu prípustnú hmotnosť vybraných typov vozidiel.

Nákladné vozidlá na zemný plyn – či už ide o kvapalné (LNG) alebo stlačené (CNG) – budú schopné vážiť o 1 tonu viac ako predtým. A keď bude vozidlo elektricky napájané – či už je napájané z batérie alebo je poháňané vodíkom – môže sa hmotnosť zvýšiť o 2 tony.

Okrem toho chce Nemecko zvýšiť maximálnu hmotnosť nákladných vozidiel, ktoré vykonávajú intermodálnu dopravu, a tým podnecovať presun prívesov resp. kontajnerov na koľaje. V súčasnosti platí pravidlo, že intermodálna preprava môže vážiť 44 ton, ale iba v kombinácii s trojnápravovým ťahačom. Po zmenách by to malo byť 42 ton pre intermodálnu dopravu, ktoré budú môcť vykonávať klasické dvojnápravové ťahače.

Výnimky pre „elektrikárov“ a „plynárov“ sú možné, pretože podobné pravidlá už predtým schválila Európska únia.

Zdroj: 40ton,

Foto: Scania

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov