Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Suzuki Across a Toyota RAV4: Nevlastní súrodenci

Automobilka Suzuki rozšírila svoju komplexný rad modelov 4×4 o úplne nové SUV strednej triedy s názvom Across. Japonská značka tak po prvý raz ponúkne plug-in hybridný pohon tvorený atmosférickým štvorvalcom a dvojicou elektromotorov.

Úplne nový Across je prvým modelom Suzuki v Európe, ktorý vznikol vďaka spolupráci s automobilkou Toyota. Novinka sa zjavne inšpirovala modelom Toyota RAV4, pričom ťaží zo spoločnej techniky, ponúka ale výrazný a svojbytný dizajnový jazyk SUV. Ako prvý model Suzuki disponuje Across elektrickým pohonom všetkých kolies a možnosť dobíjanie batérie zo zásuvky. Across na prvý pohľad zaujme ostrými rysmi. Šesťuholníková maska chladiča mu dodáva unikátny vzhľad doplnený mimoriadne útlymi LED svetlometmi.

Všestranné zameranie tohoto SUV zdôrazňujú čierne lemy ostro rezaných blatníkov, leštené 19-palcové kolesá zase podtrhujú postavenie Acrossu na vrchole modelového radu Suzuki. Priestorný interiér je navrhnutý s dôrazom na komfort a vysokú kvalitu spracovania. Dojem luxusu zvýrazňujú mäkčené povrchy na palubnej dosky a vo výplniach dverí. Súčasťou štandardnej výbavy bude multimediálny systém s konektivitou Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Táto trojica technológií pre spojení auta s chytrým telefónom je dostupná naprieč celou modelovou radou Suzuki. Štedrý priestor pre posádku dopĺňa batožinový priestor so základným objemom 490 litrov.

Použitie plug-in hybridného pohonu s veľkou batériou a palubnou nabíjačkou teda nijako neobmedzuje využiteľnosť modelu Across ako veľkého rodinného vozidla. Štandardom bude široká škála asistenčných systémov, ktoré sú známe už z modelu Vitara. Zahŕňa okrem iného aj systémy pre sledovanie mŕtvych uhlov, jazdu v pruhoch alebo adaptívny tempomat využívajúci radar a kameru. Ako prvý model Suzuki v Európe má Across tiež systém automatického privolania pomoci pri nehode (eCall).

Vďaka veľkej batérii s kapacitou 18,1 kWh (50,9 Ah) sa Across pyšní čisto elektrickým dojazdom 75 km na jedno nabitie. Emisie CO2 dosahujú podľa prísnejšej metodiky WLTP len 22 g/km. Across je nielen schopný jazdy čisto na elektrinu, ale vykazuje tiež najnižšie emisie CO2 z celého modelového radu. Elektrický pohon zaisťuje primárne elektromotor s parametrami 134 kW a 270 Nm. Kedykoľvek je to potrebné, je pripravený sa pripojiť tiež zážihový atmosférický motor s objemom 2,5 litra. Mimoriadne účinný spaľovací motor dosahuje 136 kW a 227 Nm. Pohon zadných kolies je čiste elektrický, zaisťuje ho elektromotor so 40 kW a 121 Nm.

Hybridný pohon ponúka štyri jazdné režimy. Vedľa čisto elektrického EV je k dispozícii tiež hybridný režim HV. Režim Auto EV/HV samočinne spína spaľovací motor pri požiadavke na vysoký výkon. Špeciálny režim pre cielené dobíjanie batérie za jazdy necháva spaľovací motor bežať neustále. Týmto spôsobom získaná elektrická energia umožňuje pokračovať čiste na elektrinu vo chvíľach, keď nie je možné batériu dobiť z externého zdroja. Pohon všetkých kolies E-Four bohate využíva dvojica výkonných elektromotorov. Elektromotor, ktorý poháňa zadné kolesá, umožňuje plynule meniť rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy v pomere 100:0 až 20:80.

Pohon E-Four poskytuje dostatok trakcie na najrôznejších typoch povrchu, či už ide o nezpevnenú cestu, sneh, alebo mokrú vozovku. Sofistikovaný elektronický systém AWD Integrated Management (AIM) reguluje zapojenie oboch trakčných elektromotorov, spaľovacieho motoru, reakcie na plynový pedál a správanie prevodovky v záujme dosiahnutia čo najlepšej ovládateľnosti. Vedľa toho AIM tiež upravuje účinok elektrického posilňovača riadenia a využíva cielené pribrzdenie jednotlivých kolies.

Pre jazdu v teréne je určený režim Trail. Pomocou pribrzdenia jednotlivých kolies dokáže efektívne simulovať funkciu uzávierok diferenciálu, a to úplne automaticky a plynule. Vďaka upravenej odozve plynového pedálu a stratégii radenia režim Trail uľahčuje jazdu v náročných podmienkach. Za všetkých okolností, či už v meste, na horách, alebo nespevnených cestách, príde vhod asistent rozjazdu do kopca, ktorý je štandardnou výbavou všetkých modelov Suzuki s pohonom všetkých kolies. Na Slovenský trh by sa nové SUV malo dostať najneskôr v prvej polovici budúceho roku.

-jj-, zdroj a foto: Suzuki

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov