Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Minister chce rozšíriť mýto, hrozí ďalší štrajk

Samozrejme, všetci dobre vieme, že mýtny systém na Slovensku je jeden veľký biznis. Zdá sa, že nový minister ho chce ešte rozšíriť spoplatnením úsekov ciest, ktoré doteraz boli zadarmo, aj keď na nich boli mýtne brány.

Nový minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina) prezradil svoje zámery na najbližšie štyri roky na portály aktuality.sk. Mňa v čase vydania článku zaujali jeho plány s mýtom. Zámerne som však počkal na vyjadrenie Únie autodopravcov, ako sa k danej veci postavia.

Finančný zisk z ciest sa zneužíva!

Z rozhovoru ministra dopravy pre portál aktuality vyberám len to najpodstatnejšie.

„Dnes nám mýtny systém pokrýva všetky cestné komunikácie na Slovensku, avšak spoplatnené sú len diaľnice, rýchlostné komunikácie a vybrané úseky ciest prvej triedy. To je viac ako 3-tisíc kilometrov. Ďalších vyše 14-tisíc kilometrov zvyšných ciest prvej, druhej a tretej triedy spoplatňujeme nulovou sadzbou, čiže vodiči za ne neplatia. My však za prevádzku musíme platiť na celom území…“ Podotýkame, že ostatné brány mali fungovať ako zber dát, ktoré mali využívať vyššie územné celky, čo hraničilo s ochranou osobných údajov.

„Nie je správne, že spoplatňujeme len déčkové, erkové úseky a vybrané cesty I. triedy. Budeme musieť otvoriť celospoločenskú diskusiu, ako platiť za používanie aj ďalších komunikácií. Uvedomujem si, že v dnešnej ťažkej dobe to bude náročná diskusia. Dnes musíme nákladným autodopravcom pomôcť, ale v budúcnosti nevidím inú možnosť. Práve nákladná doprava nám najviac ničí cesty, preto logicky by mala aj za využívanie platiť.

Lenže vážený pán minister, so zavedením mýta pôjde hore všetko. A v konečnom dôsledku nikde nie je jasne napísané, že peniaze pôjdu do opráv ciest. Každopádne, prinášame aj stanovisko UNAS, ktoré je podobného názoru, aký má každý zdravo uvažujúci človek.

Stanovisko UNAS

“Únia dopravcov Slovenska môže zopakovať protesty lebo nesúhlasí spoplatniť ďalšie mýtne úseky.
Nový Pán Minister Doležal zabudol, že dopravcovia z UNAS protestovali kvôli znižovaniu nákladov aby boli konkurencie schopný voči dopravcom v iných krajinách V4 ale teraz sa nový Minister zobudí a zmyslí si, že spusti anketu na spoplatnenie všetkých ciest na mýto na Slovensku?

Zruší štát aktuálny mýtny systém?

UNAS s takýmto predložením, ktoré navrhli, nesúhlasí a žiada ministra aby sa skôr venoval k znižovaniu nákladov pre dopravcov a výberu nového tendra a vyvodil dôsledky z mýtneho systému, ktorý bol vysoko predražený a nevyhovujúci pre našu krajinu.

A kde sa stále tratia peniaze z mýta? A prečo sa nevracajú spať do infraštruktúry ? Dopravcovia si nemyslia, že je treba spoplatňovať ďalšie úseky ale zrušiť monitorovanie ciest II. a III triedy, lebo to zbytočne zvyšuje náklady pre regionálnych dopravcov a zaťažuje VÚC.

UNAS nerozumie a nechápe pána ministra v tejto situácii, kde sa práve dopravcovia musia popasovať s problémami vírusu a nebudú mať na zaplatenie lízingu! A niektorí budú musieť prepúšťať vodičov a skoncovať s podnikaním, resp. zvýšiť ceny prepravy aby boli konkurencie schopný, čo v konečnom dôsledku zaplatia spotrebitelia. Výnosy z mýta cez predražené tendre budú zase miznúť pre a súkromné spoločnosti a nebudú sa vracať späť do infraštruktúry ako to bolo doteraz,” uviedol Stanislav Skala z UNAS-u.

Zdroj: aktuality, UNAS

Foto: Archív

Diskusia 1
  1. Jumbo Používateľ hovorí

    nepravidelna zajazdova autobusova doprava stoji od marca uplne. vela firiem stratilo 100% objednavok a maju 0€ prijem… to nikoho z tej sme rodina zgerby netrapi…

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov