Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Renault má vlastnú modulárnu platformu

Nedávno sme písali o sofistikovanom koncepčnom elektromobile Renault Morphoz. Tentoraz si však zoberieme na mušku jeho modulárnu platformu CMF-EV, ktorú vyvinula spoločná aliancia Reanult-Nissan-Mitsubishi.

Platforma CMF-EV otvára nové možnosti pri vytváraní budúcich elektromobilov z hľadiska technológie, designu, zaistenia komfortu a priestoru vo vnútri vozidla. „Vďaka technologickým inováciám a možnostiam ponúkaným modularitou CMF-EV sa stane vzorovou platformou, ktorá bude využívaná pre vývoj ďalších elektrických vozidiel skupiny Renault a aliancie,“ povedal Jean-Paul Drai, riaditeľ vývoja elektromobilov skupiny Renault. Pri použití platformy CMF-EV môžu konštruktéri vyvíjať rôzne druhy karosérií.

Ako SUV, tak sedany. Vďaka predĺženému rázvoru kolies je možná inštalácia batérií rôznych rozmerov prispôsobených rôznym typom elektromobilov a hybridov z hľadiska optimalizácie ich dojazdu. Inovatívne konštrukcie tiež ponúka nové možnosti tvarovania designu. Dlhý rázvor kolies s kolesami v samých rohoch karosérie, výrazne kratší predný a zadný previs a plochá podlaha umožňujú navrhovanie áut s nižším zavesením a zníženou strechou pri zachovaní priestranného interiéru. To má napokon výrazný dopad na aerodynamický výkon vozidla.

Krátka kapota motora umožňuje zväčšenie dĺžky kabíny a získanie elegantnejšej línie karosérie. Nová platforma zaisťuje tiež dynamickejšiu jazdu vďaka optimálnej konštrukcii podvozku a karosérie podmienenej požiadavky pre elektromobily. Keďže batérie sú umiestnené pod podlahou, v zadnej časti automobilu sa zníži ťažisko. Platforma vytvára tiež nové možnosti usporiadania interiéru a reguláciu jeho veľkosti. Elektrický agregát je menší než spaľovací a umožňuje navrhnúť tenší a dopredu posunúť palubnú dosku.

Týmto spôsobom získame viac úložného priestoru a miesta pre cestujúcich, a zároveň viac miesta pre nohy v prípade zadných sedadiel. Nenájdete tam tunel pre prevodové ústrojenstvo – plochá podlaha tak zaisťuje viac priestoru. Platforma tak umožňuje navrhnúť automobil s kapacitou modelu Talisman a veľkosťou Megane. Modularita platformy CMF-EV umožňuje inštaláciu jedného alebo dvoch elektrických motorov, a tým aj výrobu automobilov s pohonom dvoch alebo štyroch kolies. Okrem toho bola platforma konštruovaná tak, aby bolo možné zaviesť systémy umožňujúce autonómne riadenie úrovni 4.

-jj-, zdroj a foto: Renault

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov