Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

R.I.P. automobilka Holden

Možno ste sa stretli pred takmer tromi rokmi s informáciou, že austrálska automobilka Holden končí s výrobou vlastných automobilov na austrálskom trhu. Značka však tým ešte nepadla. Dodávali autá dovezené zo zahraničia. To znamená, že ssa nad nimi poriadne zmrákalo. Teraz? Už je po búrke, ale slnko nevyšlo. Ostala tma.

Americká automobilka General Motors (GM) oznámila, že končí nadobro s austrálskou značkou Holden. GM ale teraz rozhodol, že ani výroba v zahraničí a následný import do krajiny protinožcov nie je rentabilný.

Viceprezident GM pre zahraničné trhy Julian Blissett povedal, že ústup od značky Holden bude znamenať v nasledujúcich mesiacoch zrušenie približne 600 pracovných miest (iný zdroj 828 zamestnancov). GM si uvedomuje, že na udržanie konkurencieschopnosti značky by bolo potrebné investovať. A či by sa investície v dnešnej dobe vrátili nie je vôbec isté. A GM tiež nemá nejako veľa peňazí nazvyš. Tak nechcené riešenie na seba nenechalo dlho čakať.

“Vzhľadom na konsolidáciu automobilového priemyslu vo svete je pre nás stále ťažšie podporovanie značky a biznisu, ktoré fungujú iba na dvoch trhoch,” dodal Blissett. Záväzky voči vlastníkom áut značky Holden ako servis a dodávky náhradných dielov však bude GM plniť minimálne najbližších 10 rokov.

Prvý Holden Insignia VXR

Letom-svetom z histórie Holdenu.

Austrálska značka Holden bola založená v 19. storočí. Konkrétne v roku 1856, kedy sa zamerali na výrobu sediel. Zlomový bod prišiel v roku 1908, kedy začali vyrábať autá. GM ich kúpila ešte pred 2. svetovou vojnou, a to v roku 1931.

Holden má pre Austrálčanov veľký význam. Bola to prvá domáca značka, ktorá vyrobila čisto austrálske auto, Holden FX. Najznámejším a najpopulárnejším modelom Commodore.

Holden prakticky z roka na rok strácal geometrickým radom. Kým ešte v roku 2002 si držal pätinu trhu, posledných pár rokov to boli ledva 2 %. A to je na 2 krajiny, ako Austrália a Nový Zéland žalostne málo.

Žeby bol nositeľom smoly Opel?

Nie je žiadnym tajomstvom, že Opel v čase, keď patril pod krídla GM poskytoval svoju techniku aj iným značkám. Teda aspoň jej časť. Veď spomeňme si na taký SAAB. Automobilka, ktorá išla tvrdohlavo svojim smerom, a to sa jej nakoniec stalo osudným. Podobný život mal aj Holden. Dúfajme, že sa v dohľadnej dobe nedožijeme ďalšieho konca niektorej z automobilových  značiek.

Foto: gmauthority.com

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov