Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Lada Niva: Najdrastickejšia zmena v histórii

Keď sa povie legenda medzi off-roadami, každého napadne aj Lada Niva (resp. už roky označovaná ako 4×4). Mladšia generácia by začala s určitosťou vymenovávať určité iné, hlavne luxusnejšie značky.

Za 40 rokov sa toho veľa nezmenilo. Ak mi chce nadšenec náhodou oponovať, nech sa na to naozaj pozrie z nadhľadu. Tento automobilový deduško je aj v aktuálnom čase prispôsobený tamojším tvrdým podmienkam a stále nachádza uplatnenie aj ako rodinné auto, tak aj auto na prácu. Samozrejme, malo, a stále má svoje muchy.

Exteriér sa veľmi nezmenil. Zmenu by sme mohli označiť za minimalistickú. Pribudli napr. hmlové svetlá v nárazníku vo verzii Urban.

Hlavné „drastické“ zmeny sa odohrali v interiéri. V prvom rade sú to opäť o čosi pohodlnejšie sedadlá, ktoré poskytujú lepšiu bočnú oporu. V druhom rade sedadiel dostali cestujúci hlavové opierky.

Palubná doska síce nevyzerá, ale je nová. Hlavným znakom, podľa čoho rozoznáte novú verziu v interiéri je nový panel topenia. Ale zmien je skutočne viac a pozornému oku neuniknú. Spomeniem, že stredový tunel dostal držiak nápojov a ďalšiu poličku. Schránka pred spolujazdcom mierne zväčšila svoj objem. K tomu pridali ďalšie 12 V zásuvky, ktoré určite všetci off-roadisti ocenia. Prístrojová doska má tiež modernejší dizajn a aj palubný počítač. Źeby nová Niva dostala aj tempomat? Skôr asi nie, ale možno sa bude dať domontovať z iných modelov.

Brutálne bezpečná

Niva môže mať aj airbagy. Teda, minimálne vodičov. Chýri sa šíria aj bočných. Či tak nakoniec bude, zatiaľ známe nie je. Navyše po aktivácii vodičového vzduchového vaku môže byť vozidlo spojené so systémom tiesňového volania.

Oveľa tichšia

V Lade sa postarali aj o lepší akustický komfort. Pridali nové tlmenie, a tiež upravili aj zavesenie motora, ktorým sa snažili eliminovať prenos vibrácii do interiéru.

Motor bez zmien

Pod kapotou ostáva rovnaký motor, ako doteraz. 1,7 litrový atmosférický motor s výkonom 83 k dosahuje maximálnu rýchlosť 142 km/h. Na stovku akceleruje za neuveriteľných (na dnešné pomery) 17 sekúnd.

Na Slovensku asi nebude

Dôvodov na to je viac. Výhradný importér Lady na Slovensku prišiel o túto výsadu. Každopádne, stále existuje priestor na individuálny dovoz z okolitých krajín, napr. z ČR. Kto chce jednoduché auto, do ktorého treba občas „šupať“, a hlavne ho chce nové, tak si určite k Nive cestu nájde. Nezabúdajte, že už aj z Lady Nivy sa stáva nie len praktická, ale imidžová záležitosť.

Ps. Za dávku irónie sa ospravedlňujem. Nivu mám naozaj veľmi rád 😉

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov