Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Vyrieši parkovanie intenzívna kontrola?

Parkovanie, parkovanie, parkovanie... Dlhodobý a neriešený problém vo všetkých väčších mestách, kde je statická doprava poddimenzovaná. Ako ju teda vyriešiť? Nie vybudovaním parkovísk, ale intenzívnejšou kontrolou a znížením možností kde zaparkovať.

Má parkovacia politika zmysel? Možno… Lenže, okrem toho, že parkoviská nepribúdajú, pribúdajú poplatky za držanie auta, či zákaz parkovať na chodníkoch (dostatočne širokých), ktoré nesusedia bezprostredne s cestou. Prichádzajú len obmedzenia, nie riešenia.

Veľké sídliska majú problém. Len možno o tom ani nevedia. No nie sídliska, ale ich obyvatelia…

Parkovanie je určite potrebné riešiť. Opýtajte sa vodičov záchranných zložiek. Tí v prípade neželanej udalosti sa nemôžu dostať k miestu udalosti, lebo vzhľadom na rozmery auta nevedia pre zle zaparkované autá prejsť.

Budovanie podzemných, alebo nadzemných parkovísk je však na starých sídliskách neekonomické. Je tam veľmi slabá návratnosť.

Efektívnejšia kontrola

Zabezpečí to mobilný kamerový systém, ktorý je schopný zaznamenať tabuľu s evidenčným číslom. Viete koľko také mašina dokáže skontrolovať áut? Za hodinu to môžu byť stovky, alebo rovno tisíce.

Zavádzanie pravidiel parkovania musí ísť vraj ruka v ruke s kontrolou ich dodržiavania

Je síce pravda, že sa fakt parkuje kade-tade. Keby bolo na výber, tak normálne zmýšľajúci človek zaparkuje na mieste na to určenom, bez toho, aby bol nútení porušovať pravidlá. Ale na výber prakticky nie je. Opice za volantom sa však nájdu vždy. Potrebu systému kompetentní obhajujú aj tým, že autá často parkujú na zeleni, alebo zákazoch, či iných nepovolených miestach. Opice, čo takto zaparkujú totiž špekulujú, a spoliehajú sa na to, že represívny orgán nemôže byť všade.

Keď sa na to pozrieme z iného pohľadu, tak prídeme na to, že tu jednoznačne ide o príjem do obecnej pokladnice.

Najnovšie technológie si vedia poradiť

V oficiálnej tlačovej správe sa uvádza: Základom riešenia efektívnej kontroly je kamerový systém umiestnený na automobile. Ten počas jazdy v reálnom čase spoľahlivo rozpoznáva EČV zaparkovaných automobilov. Tieto dáta prúdia online do ParkDots, ktorý ich okamžite porovná voči databáze rezidentských oprávnení a úhradám parkovného z rôznych platobných kanálov. Výsledok kontroly sa posiela do mobilnej aplikácie ParkDots Enforcement. V prípade priestupku systém označí na mape konkrétne miesto.

Takže tu vidíte, vôbec nejde o zlé zaparkované autá. Tieto priestupky bude musieť aj tak v konečnom dôsledku vyhodnocovať človek (podľa môjho názoru). Tu ide o porovnanie toho, či má vozidlo rezidentskú kartu, a keď nie, či má uhradený poplatok. Kým však budú parkovacie lístky, tak to nemá zmysel…

Bratislava a ďalšie mestá na Slovensku sa tak môžu pridať k svetovým metropolám…

ParkDots využíva kamerový systém na rozoznávanie EČV od kanadskej spoločnosti Genetec. Toto riešenie využívajú metropoly vo Francúzsku, Švajčiarsku, Švédsku, Dánsku, Belgicku či USA.

V decembri začala zbierať poznatky z praktického nasadenia skenovacieho auta z dielne ParkDots Mestská polícia v Bratislave. Jej pracovníci majú k dispozícií testovacie vozidlo, ktoré už brázdi ulice mesta. Podobné parkovacie systémy využívajú v testovacej prevádzke aj iné slovenské mestá.

Systém funguje v širokom rozsahu poveternostných a svetelných podmienok a to aj pri diaľničných rýchlostiach a dokáže typicky pracovať s mierou úspešnosti nad 94 percent.

Zdroj: parkdots

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov