Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mazda Skyactiv-X: Zvolávačka kvôli motoru

Zvolávacie akcie sú pomerne bežnou vecou vo svete automobilov. Malým, doslova nepatrným kauzám sa nevenuje vôbec pozornosť. Niektoré značky, či dodávatelia komponentov, zvolávajú autá do servisov aj po desiatkach rokoch prevádzky. Samozrejme, záleží od závady, ale aj od trhu.

Motor Mazda Skyactiv-x je ostro sledovaný. Každý je na neho zvedavý, každý chce vedieť a vidieť jeho vzostup, a možno aj pád. O tom nechcem zatiaľ vôbec polemizovať. Ešte je o tom naozaj veľmi skoro hovoriť. Každopádne, Mazda mala viac epizód experimentov s motormi, ako ktorákoľvek iná značka. Nemusím rozprávať o wankelovom type motora, či už v bežných sedanoch, alebo aj v športovo orientovaných modeloch. Zároveň za zmienku stojí aj netypický motor, ktorý ponúkali v modeloch Xedos9 – 2,3 V6 s Millerovým cyklom práce a kompresorom, ktorý sa vyznačoval vzhľadom na výkon, obdobie a prevodovku veľmi dobrou spotrebou.

Pred krátkym časom som mal možnosť testovať novú CX-30 s novým motorom Skaactiv-X180, a nemal som z neho vôbec zlé pocity. Kolega sa tiež minulý týždeň zúčastnil eko-rally v Českej republike, zameranú na spotrebu motorov Skyactiv-X.

Lenže, netrvalo dlho, a už je na svete prvý nešvár týchto motorov. Špecializovanými portálmi sa šíri informácia, že zhruba 6000 áut (Mazda3 a CX-30) musí smerovať na prehranie softvéru. Dôvod? Riadiace jednotka motora a prevodovky môže pracovať s nesprávnymi hodnotami, čo môže viesť k veľmi slabej dávke paliva, čo v konečnom dôsledku môže viesť k nebezpečnému zastaveniu motora, poprípade z dlhodobého pohľadu k poškodeniu jeho vnútorností.

Konkrétne sa jedná o modely Mazda3 vyrobené od 14.6.2019 a Mazda CX-30 od 14.7.2019 a to až do 1.10.2019 v prípade oboch modelov.

Foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov