Toyota a Suzuki majú spoločné výzvy
Samostatnosť značiek je čoraz zriedkavejší jav. Pomaly pribúda čoraz viac koncernov. A Japonské značky nie sú výnimkou.
V podstate už teraz by sme mohli japonský automobilový priemysel rozdeliť na niekoľko táborov. Honda, tá má samostatnosť, Nissan zahŕňa Mitsubishi a to má cca 15 % v Isuzu a v neposlednom rade Toyotu. Tá okrem Daihatsu, Hino, je tretím najväčším akcionárom Isuzu. Tiež má 16,8% podiel v Subaru, 5,1 % podiel v Mazde.
Toyota je najväčšou automobilkou v Japonsku, zatiaľ čo Suzuki patrí štvrtá priečka.
Toyota už rozšírila svoje portfólio o ďalšiu značku. So Suzuki už spolupráca beží dlhší čas, a to ako v oblasti hybridných technológii, tak aj bežných modelov. Automobilky sa ale dohodli aj na finančnom prepojení. Suzuki za zhruba 48 miliárd jenov kúpi 0,2% podiel v Toyote, Toyota naopak za 96 miliárd jenov získa 4,9% podiel v Suzuki.
Nie je žiadnym tajomstvom, že Suzuki má v poslednej dobe problém financovať vývoj a výskum. Táto silnejšia väzba na Toyotu by mohla uľahčiť situáciu menšej automobilky.
Zdroj: motor1.com
Foto: Archív
Autor: Marek PAUCO
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov