Frankfurt 2019: Všetko podstatné z Nemecka
Autosalón IAA Frankfurt 2019. Autosalóny vždy pritiahnu pozornosť, odborníkov, novinárov ale aj laickej verejnosti. Niektoré viac, niektoré menej. Autosalón v nemeckom Frankfurte je z môjho pohľadu tak niekde na pomedzí. Patrí síce medzi tie najväčšie na starom kontinente, no veľa automobiliek mu dalo tento rok košom.
Medzi vystavovateľmi by sme len ťažko hľadali zástupcov francúzskych značiek. Zúčastnil sa len Renault. Chýbal však aj taliansky Fiat, či Volvo. Z japonských zástupcov sa zúčastnila len Honda. A to je naozaj trochu smutné. Žeby za to mohla doba digitalizácie?
My sme sa pre vás rozhodli pripraviť zoznam tých najdôležitejších noviniek, ktoré sa na autosalóne ukázali. A to aj napriek zmienenej slabšej účasti automobiliek.
Alpina B3 Touring
Je určená predovšetkým tým fajnšmekrom, ktorí chcú športové BMW 3, avšak klasická M3 im z dôvodu slabej praktickosti nevyhovuje. Novinka od Alpiny vychádza z modelu M340i xDrive. Pod kapotou má 3,0 litrový radový šesťvalec preplňovaný dvoma turbami. Výkon 340 kW (462 k) a 700 Nm rozhodne hanbu robiť nebude.
Audi AI:Trail
Koncept, ktorý kombinuje futuristický dizajn s autonómnou jazdou a elektrickým pohonom. Tento prototyp budúcnosti je relatívne malý. So svojou dĺžkou 4,15 m a výškou 1,67 m ho by sme ho radili medzi menšie autá v segmente. Široký je však 2,15 m, čo by na bežných cestách mohlo spôsobovať problémy.
BMW 4 Concept a X6
BMW 4 Concept pomaly ale isto prezrádza podobu budúcej generácie radu 4, ktorej príchod sa už pomaly ale isto blíži. Svojim dizajnom, rovnako ako ďalšia novinka z dielne BMW, SUV X6, boli na výstave neprehliadnuteľné. Vraví sa, že nové je vždy lepšie. Je to tak aj s novým dizajnovým smerom BMW s obrovskými ľadvinkami a divnými zadkami?
Cupra Tavascan
Cupra už nechce robiť len športové Seaty s iným znakom na kapote. Ďalším úplne vlastným modelom má byť Tavascan. Tento elektromobil je postavený na platforme MEB. Mal by mať 2 motory, pre každú nápravu jeden. Výkon 225 kW (305 k) sľubuje akceleráciu z 0 -100 km/h za menej ako 6,5 s.
Prečítajte si aj: Čo prináša autosalón vo Frankfurte: Škoda, VW, Seat
Ford Puma
Ford priniesol do Frankfurtu viac noviniek. Nás najviac oslovila Puma. Áno, už to nie je malé športové coupé, ale crossover. Podobu by ste tam hľadali veľmi ťažko. Ford Puma EcoBoost Hybrid môže mať pod kapotou litrový benzínový trojvalec s výkonom 110 kW (150 k). Kombinovanú spotrebu uvádzajú na hranici 5,5 l/100 km.
Honda e
Honda priniesla naozaj veľmi zaujímavé autíčko. Elektromobil, ktorý bude mať pod kapotou výkonný elektrický motor, a to rovno v dvoch výkonových verziách. Prvým bude 100 kW (136 k) alebo 113 kW (154 k). Krútiaci moment činí 315 Nm. Dojazd uvádzajú 220 km na jedno nabitie. Rýchle nabíjanie umožňuje dobitie na 80 % kapacity za 30 minút. Akcelerácia z 0-100 km/h trvá približne 8 s. To sú veľmi slušné hodnoty v danej triede.
Čo prináša autosalón vo Frankfurte: Honda a Ford
Hyundai I30 N Project C
Hyundai priniesol nový mestský model i10. Ten je oveľa dynamickejší v porovnaní s predchodcom. Nás však zaujala limitovaná edícia Hyundai i30 N Project C. Tá síce vychádza z klasického i30 N, avšak je o pár kíl ľahšia. Preto ak plánujete kúpu i30 N, tak pouvažujte o tejto limitke. Má oveľa väčší potenciál ako budúci youngtimer.
Lamborghini Sián
Sián je prvým hybridným modelom od Lamborghini. Pod kapotou je 6,5 litrový atmosférický motor V12, prevzatý z modelu Aventador SVJ, ktorý je doplnený 48 voltovým mild-hybridným systémom. Elektromotor má výkon síce len 25 kW (34 k), ale posúva celkový výkon na 602 kW (819 k). Stretnúť toto auto na vlastné oči bude poriadne náročné. Vyrobiť ich majú len 63 kusov.
Land Rover Defender
Land Rover sa po dekády držal overeného modelu Defender. Teraz prišiel čas na úplne nový model. Ten bude vznikať iba na Slovensku, v Nitre. Výrobca sľubuje bohatú individualizáciu a výbornú prechodnosť terénom. Pod kapotou budú aj naftové, tak aj benzínové verzie agregáty s mild-hybridnou technológiou.
Prečítajte si aj: Toto je nový Land Rover Defender
Mercedes-Benz Vision EQS
Mercedes vo Frankfurte ukázal koncept VISION EQS. Jedná sa o plne elektrické vozidlo. Prezentujú ním návrh, ako by mohol budúci sériový model EQS vyzerať. Dizajn je maximálne futuristický. Koncept poháňajú elektromotory s celkovým výkonom 469 koní a s krútiacim moment 760 Nm. V podlahe je 100 kWh batéria. Tá by mala vystačiť na dojazd 700 km.
Porsche Taycan
Elektromobil Prosche Taycan má na trhu vytvoriť priamu konkurenciu pre Teslu Model S. Výkon sa pohybuje od 240 kW (326 k) do 360 kW (490 k). Podľa výrobcu bude disponovať 80kWh alebo 96kWh batériou pre dojazd až 500 km. Elektromobil má už teraz viac ako 30 000 objednávok.
Škoda
Škoda sa na nemeckom autosalóne nenechala zahanbiť. Pripravila viacero svetových premiér. Predstavila prvé sériovo vyrábané elektrifikované Škody SUPERB iV a Škoda CITIGOe iV, ktorými vstupujú do éry elektromobility. Škoda SUPERB sa aj ukázala aj ako verzia Scout. Menšia SCALA a mestské SUV KAMIQ sú od teraz doplnené o nové vrcholné verzie MONTE CARLO, ktoré sú zamerané na imidž a záujemcom prinesú aj lepšiu výbavu.
Volkswagen ID.3
VW v prvom rade prezentuje nové motto „New Volkswagen“, svoje logo a nový prejav značky. K tomu si pripočítajte elektrickú novinku ID.3. Elektromobil je rozmermi podobný Golfu, ale má podstatne väčší rázvor náprav. Práve tento model by mal začať novú etapu automobilky. Tá má byť pestrejšia, živšia a digitalizovaná. ID.3 chystajú na trh s dvomi výkonmi elektromotora: 110 kW (150 k) a 150 kW (204 k). Tým budú suplovať akumulátory s tromi kapacitami. Aby som nezabudol. Pohon je prenášaný na zadnú nápravu.
Prečítajte si aj: Nový Renault Captur je kus pekného auta
Foto: skoda-storyboard
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov