Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toto je nový Land Rover Defender!

Počas desaťročí priekopníckych inovácií si automobily značky Land Rover získali jedinečné miesto v srdciach prieskumníkov, humanitárnych agentúr a dobrodružných rodín po celom svete. Nový Defender overený v najdrsnejších prostrediach na Zemi zostáva verný tejto tradícii.

Dizajn nabitý emóciou

Vďaka výraznej siluete je nový Defender okamžite rozpoznateľný. Veľmi krátke predné a zadné previsy poskytujú vynikajúci predný a zadný nájazdový uhol.

Interiér si zachoval osobnosť  pôvodného modelu Defender odhalením konštrukčných prvkov a uchytení, ktoré zvyčajne zostávajú skryté, s dôrazom na jednoduchosť a praktickosť. Medzi inovatívne prvky patrí radiaca páka upevnená na palubnú dosku., vďaka čomu vznikol priestor pre voliteľné sklápateľné stredné predné sedadlo. Defender 110 ponúka 3 konfigurácie sedenia: päťmiestnu, šesťmiestnu, alebo 5 + 2. Objem úložného priestoru za druhým radom sedadiel je 1075 litrov, po ich sklopení až 3380 litrov. Defender 90 bude schopný poskytnúť miesto šiestim pasažierom.

Testovanie nepodcenili

Nový Defender prešiel viac ako 62 000 technickými testami, pričom architektúra podvozku a karosérie boli navrhnuté tak, aby zvládli Extreme Event Test vyvinutý značkou Land Rover, ktorý spočíva v sérii opakovaných nárazov rovnakej sily a ide nad rámec bežného štandardu pre SUV a osobné automobily. Počas testovania vývoja prešli prototypové modely viac ako 1,2 milióna kilometrov v niektorých z najdrsnejších prostredí na Zemi, od 50 °C horúčavy púšte a -40 °C v Arktíde až do výšok 3 000 metrov nad morom v Skalistých horách Colorada.

Predpoklady na prejazdnosť terénom

Karosérie má svetlú výšku 291 mm. Defender 110 má predný nájazdový uhol 38 stupňov, prejazdový uhol 28 stupňov a zadný nájazdový uhol 40 stupňov. Jeho maximálna hĺbka brodenia 900 mm je podporovaná novým programom Wade (brod) v systéme Terrain Response 2.

Čo je pod kapotou?

Hneď uvedieme, že pohonná jednotka Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) doplní radu budúci rok a poskytne tak vyhliadku na tichý pokrok založený na čisto elektrickom pohone.

Pri uvedení na trh bude pod kapotou benzínová zostava štvorvalec P300 a výkonný šesťvalec P400, ktoré využívajú efektívnu technológiu Mild Hybrid Electric Vehicle. Alternatívne si môžu zákazníci vybrať z dvoch štvorvalcových dieselových motorov – D200 a silný D240 – obidva ponúkajú spotrebu paliva len 37,2mpg (7,6 l / 100 km) a emisie CO2 v objeme 199g / km (ekvivalent NEDC).

Štýlovo do terénu

Modelový rad zahŕňa výbavy, S, SE, HSE, First Edition a špičkový model Defender X. Vďaka štyrom balíkom príslušenstva si zákazníci budú môcť prispôsobiť svoje vozidlo viac, ako ktorýkoľvek z predchádzajúcich modelov Land Rover. Každý s balíkov Explorer, Adventure, Country a Urban dodáva modelu Defender osobitý charakter

Okrem štyroch balíkov príslušenstva má nový Defender k dispozícii historicky najširší výber jednotlivých prvkov  príslušenstva pre nový Land Rover. V ponuke je všetko, od diaľkovo ovládaného elektrického navijaka, strešného stanu a nafukovacej nepremokavej markízy, až po konvenčnejšie systémy ťažných zariadení a strešné nosiče.

Land Rover Defender sa bude vyrábať iba na Slovensku, v Nitre.

Zdroj: JLR

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov