Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia ceed

Honda HR-V 1,5 VTEC Turbo CVT Sport

Honda HR-V je typický mestský rodinný crossover. Ale pozor, verzia Sport je iná.

Zachováva si všetky prvky, pre ktoré považujem HR-V za jedno z najlepších rodinných mestských crossoverov danej triedy. Zachováva si kompaktné rozmery, príjemný posed vpredu aj vzadu, priestranný interiér (oveľa väčší, než by sa zvonka zdalo), veľký kufor a najmä bezkonkurenčnú variabilitu vďaka zadným sedadlám Magic Seats. Zároveň k nim pridáva veci, ktoré ho posúvajú na „iný level“.

V prvom rade 1,5-litrový preplňovaný agregát s výkonom 132 kW (184 k), ktorý mu dáva dynamiku vysoko nad všetkými ostatnými konkurenčnými vozidlami. Hoci maximálna rýchlosť ani zrýchlenie z nuly na stovku v spojení s CVT prevodovkou nie sú až také ohromujúce a neprevyšujú až tak veľmi konkurenciu, no pružnosť motora a subjektívny pocit dynamiky tam majú svoje miesto. Maximálka 200 km/h a šprint z miesta na stovku za 8,6 sekundy sú parádne údaje, no s manuálnou prevodovkou by to bolo plus 15 km/h, resp. mínus 0,8 sekundy a navyše s manuálom má motor 20 Nm k dobru. Pri verzii Sport by som asi uprednostnil manuál, ale nie pre tie čísla. Skôr pre subjektívne pocity – pretože poskytuje priamejšie spojenie s autom, lepšiu kontrolu nad autom a prevodovka má navyše presne definovaný chod, takže je radosť radiť. Jedným dychom však musím dodať, že táto CVT prevodovka je absolútne geniálna a reálne jej nemám čo vytknúť. Vlastne ani nevnímate, že máte CVT prevodovku. Po nepríjemnom „vysávačovom“ efekte niet ani chýru, ani slychu. Páčkami pod volantom si môžete vybrať spomedzi siedmich predvolených stupňov. Elektronika vykoná všetky vaše povely rýchlo, ale cítiť, že prevodový pomer mení kontinuálne. Chýba mi tam taký ten kopanec, ktorý ma utvrdí v tom, že sa môj povel vykonal a podporí vo mne pocit dynamiky. Druhý kardinálny prvok, ktorý verziu Sport posúva o level vyššie, je športový podvozok, ktorý našťastie nie je príliš tvrdý, pritom v zákrutách funguje parádne. Auto je až do krajností neutrálne a len tak ľahko sa vám nevymkne spod kontroly. K tomu sa pridružuje upravené riadenie, volant má medzi krajnými polohami 2,38 otáčky namiesto pôvodných 2,79. Tretím zásadným prvkom je Performance Dampers vpredu a vzadu, ktoré potláča nakláňanie karosérie v zákrutách, zvyšuje stabilitu pri prudkých manévroch a potláča vibrácie od podvozka.

Verzia Sport má prednú lištu pod logom Honda vo farbe lešteného čierneho chrómu. Pod predným nárazníkom má športový lip s ostrými rohmi, lišty pod prahmi dverí, agresívnejší zadný nárazník, kryty zrkadiel… Všetko v čiernej farbe. V interiéri sú exkluzívne poťahy s dvojtónovou látkou kombinované s červenou kožou, nechýba čierne obloženie stropu… Jediné, čo mi chýbalo, je trochu výraznejší zvuk výfuku.

Stručne:Honda HR-V 1,5 VTEC Turbo CVT Sport

Cena: základ/test: 19 590/27 509 €

Záruka: 3 roky alebo 100 000 km

Čo treba uznať: Výbava Sport nie je len o optických zmenách.

Čo nám chýbalo: Výraznejší zvuk výfuku.

Čo nás prekvapilo: Nespoznáte, že máte CVT prevodovku.

Technické údaje: Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 134 kW (182 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 220 Nm pri 1 900 – 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 162 g/km. Jazdné výkony: 0 – 100 km/h za 8,6 s, vmax=200 km/h, kombinovaná spotreba podľa výrobcu vo WLTP /test 7,1/6,3 l/100 km.

Text: Peter Varga, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov