Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Opel Insignia GSi: Jedno veľké ALE

Opel Insignia GSi je pre ľudí, ktorí vedia oceniť niečo navyše. Ponúka geniálny podvozok, perfektné sedadlá a pôsobivý dizajn. Má však jeden háčik.

Spraviť športovú verziu auta a nepridať jej žiaden výkon navyše je nanajvýš odvážny ťah. Najmä ak z ponuky pre WLTP vypadla pôvodne plánovaná benzínová verzia (191 kW/260 k) a musíme sa uspokojiť s dieselom. Ten je síce dopovaný dvoma turbami, ale ani jeho výkon 154 kW (210 k), ani maximálny krútiaci moment 480 Nm nie sú parametre, z ktorých sa padá na zadok. Čo si teda za 2 200 eur, o ktoré je verzia GSi drahšia od rovnako výkonnej Insignia Grand Sport, kúpite? Decentný bodykit, krásny spojler na kufri a pekné kolesá verziu GSi prezrádzajú zvonku. Vynikajúce športové sedadlá zas zvnútra. Technicky je iný softvér prevodovky, riadenie a kompletne prepracovaný znížený podvozok. Mechanika osemstupňovej automatickej prevodovky, pohon 4×4 s aktívnym zadným diferenciálom a dokonca aj brzdy Brembo zdieľa GSi s obyčajnou verziou.

Test Opel Insignia GSi

Našťastie, tie športové sedadlá sú také dobré, že sa v GSi cítite aspoň trochu výnimočne. Pri jazde to bolo cítiť tiež. Keď GSi zoberiete na dobrú cestu, predvedie vám naozaj prvotriedny podvozok so všetkými správnymi nuansami, pritom vie byť krásne komfortný. Tí opatrnejší ho môžu skúmať v špeciálnom režime ESC Competitive, ktorý dovolí celkom výrazné šmyky. ESC sa dá aj úplne vypnúť. Vtedy sa s GSi môžete hrať, ako sa vám ráči. Má obrovskú priľnavosť, perfektné brzdy a mení smer tak, akoby auto vážilo o pár sto kíl menej. Pomocou prenosu hmotnosti auto krásne pošlete do šmyku. Špeciálny pohon 4×4 dostanete do hry len na snehu. Už aj na mokrom asfalte dieselovému motoru chýba výkon, aby ste auto poslali do šmyku pod plynom. Navyše nástup výkonu nie je dostatočne agresívny a prevodovka radí na dnešné pomery dosť pomaly. S dieselovou Insigniou GSi by som bol inak spokojný, keby nebolo vysokej spotreby. Od diesla by som čakal hodnotu 6 až 7 litrov, čo by mi možno aj zahojilo žiaľ za výkonným benzínovým motorom. Lenže ja som mal problém stlačiť spotrebu pod 9 l/100 km. Toľko dnes nežerú ani trojlitre. Veľmi pokojné tempo na okreskách, prípadne predpisová diaľnica rezultovali v prijateľných 6,7 l/100 km. Stačilo pár kilometrov v meste a priemerná spotreba sa raketovo šplhala hore. Väčšinou mi na palubnom počítači svietila hodnota blížiaca sa k 10 l/100 km. Nerozumiem tomu. Jediná potenciálna výhoda „čierneho paliva“ tu zostala úplne nevyužitá.

Stručne: Opel Insignia GSi 2,0 BiTurbo CDTI 4×4

Čo treba uznať: Podvozok patrí do najvyššej kategórie.

Čo nám chýbalo: Vyšší výkon, rýchlejšia prevodovka.

Čo nás prekvapilo: Dosť vysoká spotreba.

Cena: základ/test: 38 390/47 850 €

Záruka: 5 rokov/150 000 km

Motor: vznetový 2x preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 1 956 cm3, max. výkon 154 kW (210 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 480 Nm pri 1 500 ot.min-1. Emisie CO2 (WLTP) 198 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 7,9 s, vmax= 233 km/h, spotreba výrobca/test (WLTP) 7,6/9,2 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov