Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 140 k Active

Ford Fiesta Active je najmenším crossoverom automobilky a vôbec prvým crossoverom v histórii modelového radu Fiesta. Ale pozor, nepodceňujte ho!

SUV a crossovery sú také úspešné, že sa do nich púšťajú výrobcovia aj s malými autami. Urobil to aj Ford s Fiestou. Verzia Active je najmenším crossoverom automobilky a vôbec prvým corssoverom v histórii modelového radu Fiesta. Od ostatných ho líšia plastové lemy blatníkov, ktoré ich zároveň rozširujú a unikátne 17-palcové disky kolies. Aby kolesá nebol zapadnuté v rozšírených blatníkoch, tak je aj rozchod kolies širší o 10 mm. Plastové kryty nájdeme aj na prahoch dverí a spodnej časti nárazníkov. Tieto sú navyše ozdobené elegantnými dekormi imitujúcimi hliník. Keď hovorím o ochrane auta, tak musím vyzdvihnúť aj mechanicky výsuvné ochrany hrán dverí (v opcii za 195 €), ktoré sa vám zídu pri parkovaní natesno v meste. Lem masky chladiča aj lemy hmloviek majú vo verzii Active lesklú čiernu úpravu a samotná mriežka masky chladiča je čierna.

Test Ford Fiesta Active

Čierne sú aj lemy okien, ramená zrkadiel a spodná časť ich krytiek. Testovaný model mal v opcii aj čierne strešné lyžiny. Na unikátnej farbe Bohai Bay Mint, ktorá vznikla zrejme zliatím nebíčkovej modrej so zelenou, všetky spomínané čierny prvky vystúpia do popredia. Preto sa testovaná Fiesta Active aj opticky jasne hlási k mestským crossoverom. To podstatné, čo z nej robí crossover, však nie sú dizajnové prvky, ale zvýšený podvozok. Oproti bežnej Fieste o 18 mm. To jej dáva predpoklady zdolávať strmšie nájazdy do garáží a tiež vyššie obrubníky. Pohon všetkých štyroch kolies, ktorý by vás „oprávňoval“ vojsť hlbšie do lesa, však nečakajte. Už sú preč časy hrdinstiev a dnes si štvorkolku v tejto triede dovolia struhnúť iba Suzuki a Fiat. Namiesto pohonu 4×4 má Fiesta Active v ponuke jazdný režim pre klzké cesty. Tie zvyšné dva sú: Normal a Eco. V interiéri ma čakal kožený volant, kožená manžeta aj rukoväť ručnej brzdy, kožená manžeta aj hlavica prevodovej páky. K tomu krásne prešitie bielou niťou. Z prvkov výbavy by som spomenul multimediálny systém SYNC 3 s 8-palcovým dotykovým displejom, elektricky vyhrievané predné sedadlá, volant aj čelné sklo.

Test Ford Fiesta Active

Malý živel

My sme mali auto s motorom 1,0 EcoBoost vyladeným na 103 kW (140 k), resp. 180 Nm. Za svojho kamaráta som ho však mal až od okolia 2 000 ot.min-1. Udržiavať tempo sa dá aj v otáčkach mierne pod 2 000 ot.min-1 bez toho, aby ste motor čo i len počuli, nieto ešte aby dunel, ale pod zaťažením sa začne cítiť vo svojej koži až za hranicou 2 000 – 2 200 ot.min-1. A od tejto hodnoty ide ako utrhnutý z reťazí. Našťastie, aj prevodovka vás podporuje v tom, aby ste vedeli držať motor v správnych otáčkach. Medzi jednotlivými stupňami nie sú príliš dlhé odstupy. Napríklad v rýchlosti 50 km/h na trojke točí niečo cez 2 250 ot.min-1, na štvorke jemne pod 1 750. Tú štvorku zvláda, keď treba len udržiavať tempo, a keď treba zrýchľovať, zdolať stúpanie a pod., tak podradíte a na trojke bude motor ako ryba vo vode. Samotný motor má fantastický atmosférický charakter. V okolí 4 000 ot.min-1 má nakopnutie a potom až do najvyšších otáčok – takmer ku 6 750 ot.min-1 – stúpa jeho sila. Radosť z jazdy umocňuje skvelý podvozok. Je hravý, komunikatívny, ale najviac na mňa zapôsobil kvalitou filtrovania a akustickým tlmením nerovností. Čo sa týka celkového filtrovania nerovností (mechanického aj akustického), nič lepšie v tejto triede na trhu dnes nenájdete. Brzdy majú rýchly nástup a sú účinné.

Test Ford Fiesta Active

Stručne: Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 140 k Active

Čo treba uznať: Všestranne kvalitný podvozok.

Čo nám chýbalo: LED svetlomety.

Čo nás prekvapilo: Krásna otáčková charakteristika motora.

Cena:základ/test: 10 690/24 645 €

Záruka: 5 rokov alebo 120 000 km

 Technické údaje: motor: Preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 103 kW (140 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 180 Nm pri 1 500 – 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 138 g/km. Jazdné výkony: 0 – 100 km/h za 9,0 s, vmax=202 km/h, spotreba výrobca/test 6,1/6,2 l/100 km.

Text: Peter Varga, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov