Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Najdrahšie automobilové značky sveta

Čestné miesta v top-10 automobilových brandov, hodnota ktorých je vyčíslená desiatkami miliárd dolárov, zaujalo päť nemeckých, štyri japonské a jedna kórejská značka.

Spoločnosť Brand Finance Global 500 zverejnila tak ako každý rok Výročnú správu o 500 najcennejších značkách na svete.

Najcennejšou značkou na svete je Amazon. Umiestnil sa  pred spoločnosťami Apple a Google. Hodnota značky e-commerce sa zvýšila o 42% medziročne na pozoruhodných 150,8 miliardy dolárov.

Pochopiteľne do rebríčka sa dostali aj automobilové spoločnosti. Oproti predchádzajúcim rokom sa zostava tejto líderskej desiatky veľmi nezmenila, zmenilo sa len poradie v prvej desiatke.

Rovnako ako v minulom roku je najdrahšou automobilovou značkou na svete Mercedes-Benz. Hodnota tejto značky je ocenená na 60,35 miliárd dolárov (minulý rok 47,9 miliárd dolárov). V celkovom poradí spoločnosť Mercedes-Benz zaujíma 13-te miesto.

Na druhej pozícii zostala spoločnosť Toyota, ktorá pridala k hodnote svojho majetku okolo 10 miliárd dolárov – súčasná hodnota predstavuje 52,3 miliárd dolárov. Tretie  miesto patrí Volkswagenu, ktorý vytlačil z tejto pozície mníchovské BMW, v súčasnosti je BMW na štvrtom mieste.

Pätorku nemeckých značiek uzatvára spoločnosť Porsche, ktorá v minuloročnom rebríčku zaujala ôsme miesto.

Okrem nich sa v Top-10 umiestnili Mitsubishi, Honda, Hyundai, Audi a Nissan. Značka Audi sa prepracovala do prvej desiatky z jedenástej pozície v minulom roku. Najväčší posun zaznamenal Nissan, ktorý spadol zo siedmeho na desiate miesto.

Osobitné ocenenie medzi automobilovými gigantmi dostala značka Ferrari, ktorá je podľa Brand Finance v súčasnosti najsilnejšou značkou na planéte. Hodnotenie „najsilnejšia značka“ je vypracované podľa špeciálnej metodiky, kde sa zohľadňujú nielen hodnota spoločnosti a jej finančné ukazovatele, ale aj úroveň investícií, efektívnosť biznisu, rýchlosť jej rastu a podobne. Značka Ferrari je ocenená „len“ na 8,3 miliárd dolárov.

Podľa očakávania sa v absolútnom ratingu hodnoty brandov sa lídermi znova stali technologické spoločnosti. Líderdskú trojku znovu obsadili Amazon (187,9), Apple(153,6) a Google (142,7) miliárd dolárov.

V celkovom poradí Top-10 sú len dve spoločnosti, ktoré sa nezaoberajú modernými technológiami. Sú to finančné spoločnosti  z Číny, ktoré obsadili ôsmu a desiatu pozíciu.

Ak ste fanúšikovia štatistík a zaujímajú vás aj ďalšie úspešné spoločnosti tu je poradie prvých päťdesiat:

  1. Amazon, 2. Apple, 3. Google, 4. Microsoft, 5. Samsung, 6. AT&T, 7. Facebook, 8. ICBC China Banking, 9. Verizon, 10. China Construction Bank China Banking, 11. Walmart, 12. Huawei, 13. Mercedes-Benz, 14. Ping An, 15. China Mobile China, 16. Agricultural Bank of China, 17. Toyota, 18. State Grid China, 19. Bank of China, 20. WeChat, 21. Tencent, 22. Home Depot, 23. Taobao, 24. T (Deutsche Telekom), 25. Disney, 26. Shell, 27. Volkswagen, 28. NTT Group, 29. BMW, 30. Wells Fargo, 31. Starbucks, 32. YouTube, 33. PetroChina, 34. Bank of America, 35. Tmall, 36. Citi, 37. Chase, 38. Coca-Cola, 39. Marlboro, 40. IBM, 41. Nike, 42. Boeing, 43. McDonald’s, 44. UnitedHealthcare, 45. Moutai, 46. Deloitte, 47. Porsche, 48. UPS, 49. Sinopec, 50. Intel.

Text: Juraj Paška, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov