Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Peugeot 308 SW: Svižný a moderný

Peugeot 308 SW je praktickejšou kombi verziou šikovného hatchbacku a vo verzii GT ponúka ešte lepšiu dynamiku jazdy i atraktívnejší vzhľad.

Zabudnúť však nemožno ani na väčší priestor v pozdĺžnom smere na zadných sedadlách vďaka rázvoru predĺženému na 2 730 mm. Samozrejme, kombi sa kupuje aj pre batožinový priestor. V tomto prípade je objem 610 l dobrou správou a ešte lepšou je, že po sklopení operadiel zadných sedadiel vznikne rovná plocha a objem 1 660 dm3. Dôvodov kúpiť si kombi verziu je teda dosť.

PEUGEOT 308 SW GT

A prečo GT? Ak si uvedomíme, čo táto skratka pôvodne znamenala (grand tourismo, čiže veľká turistika), tak k objemnému kombi treba pridať svižný motor, agilný podvozok a dobrú prevodovku, najlepšie so športovým módom. Všetko toto v Peugeote 308 SW GT nájdete. Benzínový motor s výkonom 165 kW je v tejto triede a takomto určení vozidla dostatočne potentný, najmä ak zoberieme do úvahy – a ešte radšej vyprovokujeme plynovým pedálom – 300 Nm krútiaceho momentu. To, ako príjemne ho za volantom pocítite, má na svedomí aj vynikajúca 8-stupňová automatická prevodovka. Áno, nechýba jej športový mód, ktorý správanie auta a najmä jeho reakcie citeľne a príjemne osvieži a zrýchli. Okrem iných funkcií zmení aj tón motora. Burácanie „mnohovalca“ (8 či 12), ktoré zatlačí na ušné bubienky z reproduktorov a nie z výfukov, je však trocha prestrelené a azda až naivné. Nič to však nemení na nadpriemerných dynamických vlastnostiach svižného kombi. Dynamická jazda je vo verzii GT príjemná a istá aj vďaka úpravám podvozka, aby zvýšenému výkonu, a teda aj nárokom bez problémov vyhovel. Iste, ak idete „na doraz“, na náročnej trati pochopíte, že v ruke nemáte vyslovený športiak. O to však tvorcom pochopiteľne nešlo. Napokon pre vyslovených „strelcov“ je určený variant GTi.

PEUGEOT 308 SW GT

Peugeot 308 SW GT prináša to najmodernejšie, čo tradičná značka ponúka. Ešte stále neobvyklý kokpit s „budíkmi“ nad volantom mi po dvoch dňoch prestal prekážať a zvykol som si aj na nutnosť takmer všetko nastavovať prostredníctvom dotykového displeja, aj na opačne ukazujúcu ručičku otáčkomera. Ak ste športovejšie založený tatko, ktorý chce rodinu i seba prepravovať štýlovo, bezpečne, moderne so všetkými asistenčnými systémami a svižne, ste v prípade tohto modelu na dobrej adrese.

Test PEUGEOT 308 SW GT

STRUČNE: Peugeot 308 SW GT 1.6 PureTech EAT8

 Cena: základ/test: 29 990 / 33 980 €

Záruka: 4 roky alebo 80 000 km

Čo treba uznať: Praktické a svižné kombi s nadpriemerným podvozkom.

Čo nám chýbalo: Manuálne ovládanie klimatizácie.

Čo nás prekvapilo: Burácavý umelý zvuk v športovom móde.

Motor: prepĺňaný, zážihový, R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 165 kW (225 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 900 ot.min-1. Emisie CO2 135 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 8,2 s, vmax = 235 km/h, spotreba výrobca/test 5,9 / 6,8 l/100 km.

Text: Dalibor Klíma, foto: Peter Varga

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov