Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Alfa Romeo Stelvio QV 2.9T V6 AWD

Alfa Romeo Stelvio QV dokáže veci, o akých sa drvivej väčšine SUV ani nesníva. Zároveň však ukazuje, aké je to skrotiť vysoké ťažisko.

Keď sa Stelvio QV krátko po jeho predstavení dostalo na Nürburgring, hneď sa z neho stalo najrýchlejšie SUV pod slnkom. Na jednej strane sa nečudujem. Vidlicový 2,9-litrový šesťvalec dopovaný dvoma turbami vyvinie výkon 375 kW (510 koní) a krútiaci moment 600 Nm. Ten sa prenáša cez obe nápravy skrz inteligentný pohon 4×4 a zadný samosvor s funkciou torque-vectoringu. Na to, že ide o SUV, nie je Stelvio ani také ťažké: 1 830 kg. A to na rozdiel od Giulie nemá karbónovú kapotu ani strechu. K tomuto testu mám jedinečný kontext, pretože týždeň predtým, ako som sa dostal ku Stelviu QV, som krotil Giuliu QV. Rovnaká značka, rovnaký motor, rovnaké brzdy.

Zážitok z jazdy je však dosť odlišný, aj keď déjà vu vás sprevádzajú všade. Interiér je podobný, infotainment rovnaký, volant s obrovskými pádlami radenia tiež… Dokonca aj zvuk motora je takmer identický. Pri pokojnej jazde sa však prejavujú prvé rozdiely. Kým Giulia QV bola neuveriteľne komfortná a prekvapivo úsporná, Stelvio QV je aj v komfortnom režime dosť tuhé a s posádkou pre vyšší posed dosť hádže. Spotreba sa pri normálnej jazde zas veľmi ťažko stláča pod 10 l/100 km. Nuž, vyššie ťažisko a horšia aerodynamika si vyberajú svoju daň… Ale dosť bolo pesimizmu. Stelvio QV má aj mnoho svetlých stránok. Prvou je trakcia. Nemusíte riešiť, kedy si už môžete dovoliť pridať plný plyn a nemusíte sa chorobne báť o svoje zadné gumy. Stelvio QV vypáli z miesta tak, až sa vám prevráti žalúdok, pričom každé preradenie prevodovky sprevádza správny kopanec do chrbta a štipľavá strela z výfuku. Zákruty zvláda spôsobom, na aký pri svojej veľkosti nemá právo. Je veľmi neutrálne, avšak na výjazdoch zo zákrut sa dá preklopiť aj do jemného pretáčavého šmyku. Potom sú tu brzdy. Elektricky ovládaná sústava funguje výborne a má aj poriadnu výdrž, aj keď cit v nízkych rýchlostiach by mohol byť lepší. Nakoniec nesmieme zabudnúť na praktickú stránku Stelvia. A tá je výborná. Je tu kubický, 525-litrový kufor s praktickými koľajničkami, kopec priestoru pre štyroch a trošku menej pre piateho, pričom vďaka pohonu 4×4 sa nemusíte báť vziať rodinku do hôr na lyžovačku.

Stručne: Alfa Romeo Stelvio QV 2.9T V6 AWD

Čo treba uznať: Je to SUV s génmi superšportu.

Čo nám chýbalo: Komfortnejší podvozok.

Čo nás prekvapilo: Agilita v zákrutách.

Cena: základ/test: 90 440/100 830 €

Záruka: 3 roky/100 000 km

Technické údaje: Motor: zážihový V6/24V, zdvihový objem valcov 2 891 cm3, max. výkon 375 kW (510 k) pri 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 600 Nm pri 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 152 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 3,8 s, vmax= 283 km/h, spotreba výrobca/test 9,8/10,2 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov