Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Mazda CX-3 2.0 Skyactiv-G 150 AWD A/T

Mazda CX-3 je univerzálne krásna. S atmosférickým dvojlitrom a automatom je to nevšedná kombinácia. Navyše ponúka aj pohon 4×4.

Malé SUV či crossovery sú často iba nafúknuté hatchbacky s prizdvihnutým podvozkom. Ten slúži na sebavedomejšie zdolávanie spomaľovačov a obrubníkov, ale tým sa to končí. Mazda CX-3 je iná. Ponúka totiž pohon všetkých kolies. Ten slúži najmä ako pomôcka na povrchoch s nízkou priľnavosťou. Samotná štvorkolka je inteligentná a nedá sa nijako ovládať, takže tu nečakajte nijaké terénne „režimy“. Zadné kolesá sa pripoja, keď treba. Do mesta to stačí.

Do terénu by som ju nevzal. Jej nádhernej karosérii s úžasným červeným lakom blato ani škrabance od konárov nepristanú. Ak však hľadáte istotu pohonu 4×4 na zasnežených kopcovitých cestách, Mazda vám ju poskytne. Jej podvozok je primárne robený na cesty. Nie je plavný ani hojdavý. Je skôr tuhý, ale našťastie nie príliš. Mazda s ním však jazdí veľmi pekne, ako keby ani nemala zvýšený podvozok. Veľmi sa mi páčilo riadenie, ktoré pôsobí veľmi prirodzene, pekne sa vracia do stredovej polohy a spája nemeckú stabilitu vo vysokých rýchlostiach s japonskou rýchlosťou odozvy a presnosťou. Chválim aj ergonómiu a dizajn interiéru, ktorý koncepčne vychádza z Mazdy 2, resp. Mazdy MX-5.

Poďme k pohonnej jednotke. Tú tvorí atmosférický dvojliter spaľujúci benzín s výkonom 110 kW (150 k). Maximálny krútiaci moment 206 Nm je na danú objemovú kategóriu slušný, avšak preplňovaná konkurencia dosahuje aj o 50 Nm viac. Treba sa zmieriť s tým, že ak chcete, aby sa auto razantnejšie pohlo, musíte využívať otáčky. Testovaná Mazda to mala rada. O zmeny prevodových stupňov sa staral 6-stupňový automat. K jeho práci nemám výhrady. Motor nepodtáčal a pri kick-downe vedel naozaj okamžite podradiť aj o tri prevodové stupne. Dal sa ovládať aj páčkami pod volantom. Manuálne podradenie prebehlo okamžite a s efektným medziplynom, ale radenie nahor už trvalo pridlho na to, aby to bolo zábavné. Trochu ma prekvapil výrazný zvukový prejav motora takmer v celom spektre otáčok okrem tých nízkych. Zarazila ma aj spotreba, keďže viem, aké vedia byť Mazdy úsporné. Tá sa ustálila na hladine 8 l/100 km. Treba podotknúť, že auto som prevzal na test takpovediac „surové“.

Mazda CX-3 ponúka najlepšie jazdné vlastnosti, najkrajší dizajn a najlepší automat v triede. To sú pádne argumenty na kúpu.

STRUČNE: Mazda CX-3 2,0 Skyactiv-G 150 AWD A/T Revolution Top

Čo treba uznať: Emotívnejší dizajn vám nikto neponúkne.

Čo nám chýbalo: Lepšie odhlučnenie motora.

Čo nás prekvapilo: Vyššia spotreba paliva.

Cena: základ/test: 15 690/28 160 €

Záruka: 3 roky/100 000 km

Technické údaje: Motor: zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 206 Nm pri 2 800 ot.min-1. Emisie CO2 152 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 9,7 s, vmax= 195 km/h, spotreba výrobca/test 6,7/8,0 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov