BMW 640i xDrive Gran Turismo: Zamat a bavlnka
Benzínové motory nevymreli. Niektorým autám dokonca extrémne pristanú.
Nové Gran Turismo od BMW som už vychválil, keď bolo ešte „horúce“. Jeho neskutočne komfortný podvozok, úžasný priestor vo vnútri a obrovský kufor kombinovaný s karosériou typu liftback z neho robia niečo ako „rodinnú sedmičku“. Vďaka tomu, že nemá vysoký podvozok ako SUV, sa s vtedy testovanou verziou 630d GT dalo jazdiť až zázračne úsporne. Teraz sa mi do rúk dostala verzia s benzínovým radovým šesťvalcom. Objem tri litre mu dáva schopnosť mimoriadne plynulého záťahu už od extrémne nízkych otáčok (naozaj začína ťahať hneď za voľnobehom). Veľmi rýchlo sa však prebudí turbodúchadlo, ktoré zas motoru prinesie krútiaci moment 450 Nm. Ten zostáva dostupný v širokánskom pásme 1 380 – 5 200 otáčok. Šesťvalec má pri akcelerácii nádherne mäkký, zamatový zvuk. Neúnavne vás zatlačí do štedro čalúnených sedadiel, pričom nos auta smeruje hore. Veľmi rýchlo dosiahnete diaľničnú rýchlosť, pri ktorej sa z veka kufra automaticky vysunie spojler.
Kultivovanosť a nádherný zvuk motora len pridávajú na luxusnom imidži Gran Turisma od BMW. Pri dlhých presunoch, v ktorých sa toto auto doslova vyžíva, dosahuje aj celkom dobrú spotrebu. Osem litrov na 100 km nie je problém, najmä keď vás auto povzbudzuje k pokojnej, plavnej jazde. V kombinovanom režime sa spotreba pohybuje skôr okolo 9 l/100 km, ale myslím si, že za ten komfort to stojí. Koniec-koncov, keď si kupujete limuzínu za stotisíc eur, trochu vyššia spotreba vás asi nezruinuje.
TABUĽKA: BMW 640i xDrive Gran Turismo Luxury Line
Cena: základ/test 64 400/102 218 €
Parametre: Zážihový R6/24V, 2 998 cm3, 250 kW (340 k) pri 5 000 ot.min-1, 450 Nm pri
1 380 – 5 200 ot.min-1, 0-100 km/h za 5,3 s, vmax= 250 km/h, spotreba výrobca/test 8,2/8,5 l/100 km.
Text: Juraj Hrivnák, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov