Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Fiat Fullback: Bez hraníc?

Fiat Fullback. Ak sa vám toto auto zdá povedomé, zrak vás neklame. Je bratom Mitsubishi L200. Mať vo firme celú flotilu automobilov od jednej značky môže byť výhodné.

Klasický pick-up si u nás síce moc slávy neužije, no s rozvojom voľnočasových aktivít môže byť pre mnohých zákazníkov celkom slušným lákadlom. Na záujem, samozrejme, zareagovali automobilky aj výrobcovia špeciálnych nadstavieb.  A tak Fiat siahol po osvedčenej technike, vymenil prednú masku, nárazníky a niekoľko ďalších detailov a narodil sa Fullback. V kabíne je zmien tiež skôr symbolicky. Interiér je zostavený z tvrdých plastov, na zadných sedadlách by ste sa pohodlnejšiemu sklonu operadla nebránili. Na predných je všetko v poriadku aj na dlhé kilometre, pracovisko vodiča je usporiadané prehľadne a pragmaticky s dostatkom odkladacích priečinkov. Utlmenie hluku od podvozka aj motora zodpovedá štandardu tejto triedy automobilov.

Na pohon slúži osvedčený turbodiesel s objemom 2,4 litra a maximálnym výkonom  133 kW (180 k), v našom prípade spolupracoval s klasickým päťstupňovým automatom. Fullback je pracovné auto, a tak nemohol chýbať vyspelý pohon 4×4. Motor má aj v ťažšom teréne síl na rozdávanie, spolupráca s automatom je veľmi dobrá. Na ceste oceníte nielen jeho reakcie na želanie vodiča, ale aj veľmi dobré odhlučnenie. V aute tohto charakteru by ste také ticho na diaľničnom tempe nečakali.

Podvozok s tuhou zadnou nápravou odpruženou listovými pružinami je, samozrejme, ladený hlavne do terénu. Na ceste s nekvalitným povrchom, zvlášť s prázdnou korbou, by ste viac komfortu asi neodmietli. Opäť si však musíme pripomenúť, že autá tejto kategórie sú predovšetkým pracovné a až potom na frajerinu v meste.

Pohon 4×4, ktorý sa ovláda otočným tlačidlom Super Select medzi  prednými sedadlami, pracuje výborne. K štandardne poháňanej zadnej náprave môžete pripojiť prednú a ak by to nestačilo, máte k dispozícii uzávierku zadného diferenciálu a redukčnú prevodovku. Vďaka tejto výbave zvláda Fullback aj pohyb v ťažkom teréne.

Fiat je v segmente úžitkových automobilov silný, takýto model mu chýbal, a tak existenciu auta chápem. Schopnosti modelu Fullack ukázali, že je lepšie ísť cestou spolupráce s osvedčeným výrobcom, ako vstupovať do vôd pre Fiat neprebádaných.

Stručne: Fiat Fullback Double Cab LX 2,4 MTJ 5AT E6

Cena: základ/test: 29 700 €/30 200 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km  alebo 3 roky / 100 000 km

Čo treba uznať: Terénu sa nebojí.

Čo nám chýbalo: Pohodlnejšie zadné sedadlá.

Čo nás prekvapilo: Rozumná spotreba.

Technické údaje: Motor: preplňovaný dieselový R4/16V, zdvihový objem valcov 2 442 cm3, max. výkon 133 kW (181 k) pri 3 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 430 Nm pri 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 196 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za – s ( údaj nie je k dispozícii), V max = 177 km/h, spotreba výrobca/test 7,5/8,2 l/100 km.

Text: Peter Lacena, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov