Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Citroën C4 Cactus: Príjemná moderna

Citroën C4 Cactus sme si na test prevzali s veľmi zaujímavou kombináciou. Benzínovému trojvalcu sekundoval šesťstupňový automat. Je to najlepší Cactus?

Omladený Citroën C4 Cactus som mal na test hneď po jeho uvedení na trh. Vtedy mal pod prednou kapotou identický motor, no s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Už vtedy som si prial mať tento motor s automatom a toto želanie sa mi splnilo. Takže aké je?

Test Citroen C4 Cactus automat

Automobilka siahla po klasickej kulise radenia, ktorá navyše umožňuje manuálne radenie prevodových stupňov. Otočný ovládač bol na môj vkus menej praktický. Dôležitejšie ako spôsob ovládania je z pohľadu každodenného používania auta zladenie prevodovky a motora. A to je to, čo ma na testovanom aute prekvapilo a potešilo. Štandardne sú totiž dnes prevodovky naladené tak, aby vyšší prevodový stupeň zaradili čo možno najrýchlejšie. Toto sa v Citroëne C4 Cactus nekoná. Prevodovka motoru dopraje otáčky, v meste budete na rýchlostnom limite jazdiť na 4. prevodový stupeň. Päťka príde na rad pri osemdesiatke a šestka sa na rýchlomere objaví až pri čísle 100 km/h. Na akých otáčkach motor pracuje, nevedno, Cactus totiž nemá otáčkomer. Rovnakú logiku prevodovka používa aj pri spomalení. V prípade potreby okamžitého zrýchlenia prevodovka zareaguje bez váhania a podradí aj o dva stupne a auto vyrazí vpred. Určite vás zaujíma, ako je to  s priemernou spotrebou. Týždeň za volantom auta som  ukončil s priemerom 6,0 litra benzínu na 100 kilometrov. Rozumné naladenie prevodovky teda spotrebe zjavne príliš neublížilo.

Test Citroen C4 Cactus automat

Naladenie prevodovky korešponduje s komfortným charakterom auta. Exteriér a interiér je možno trocha extravagantný, no hlavne pohodlný. Predné fotelky sú skôr mäkšie, no nie príliš, sedák vám spod sedacieho svalu neuteká. Dostatok možností máte aj na odloženie drobností. Interiér je dobre utlmený od hluku, punc pohodlného cestovania na našich rozbitých cestách podčiarkuje veľmi dobrý podvozok. C4 Cactus so šesťstupňovým  automatom je skrátka fajn. Do mesta, na okresky aj na diaľnicu. Je potešiteľné, že importér túto zaujímavú kombináciu dopraje aj na cenu citlivejším klientom. Za rozumný peniaz ju totiž ponúka aj v základnom stupni výbavy Feel.

Stručne: Citroën C4 Cactus PureTech 110 S&S EAT6 Shine

Cena:základ/test 12 490 €/17 390 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km alebo 5 rokov/60 000 km

Čo treba uznať: Veľmi dobré zladenie motora a prevodovky.

Čo nám chýbalo: Posuvná lakťová opierka.

Čo nás prekvapilo: Rozumná spotreba.

Technické údaje: Motor: preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 205 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 118 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 10,9 s, V max = 188 km/h, spotreba výrobca/test 5,1/6,0 l/100 km.

Text: Peter Lacena, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov