Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Peugeot e-Legend: Nuda nebude!

Francúzska automobilka Peugeot predstavila štúdiu nového elektrického retra s atraktívnym dojazdom. Koncept Peugeot e-Legend odkazuje svojimi tvarmi na legendárny model 504 Coupé zo 70. rokov minulého storočia.

Slogan sprevádzajúci nový koncept hovorí, že s týmto futuristickým vozidlom vás čaká všetko možné, len nie nuda. Prechod na nové zdroje energie nevymaže 120 rokov automobilovej histórie, avšak nový koncept je oslavou génov a elegancie dedičstva značky Peugeot.

Prečítajte si aj: Peugeot 5008 GT: Jemné zmeny

„Koncepčné vozidlo Peugeot e-Legend nie je však len oslavou technológií. Je to vízia značky Peugeot, ktorá aktívne smeruje k budúcnosti, ktorú túžime dosiahnuť. Peugeot považuje samočinnosť a elektrický pohon za synonymá vzrušujúcich zážitkov. Nuda nikdy nebude súčasťou našej DNA,“ hrdo skonštatoval riaditeľ značky Jean-Philippe Imparato.

Prečítajte si aj: Peugeot 308: Nový etalón?

Automobilka so Stadelským levým mužom v znaku, ktorá medzičasom pripravuje do sériovej výroby elektro-mobilnú verziu modelu 208, tak odhaľuje, ako by mohol vypadať luxusný elektromobil určený pre cestovanie na dlhé vzdialenosti, navyše so schopnosťami autonómneho riadenia.

Prečítajte si aj: Peugeot Rifter: MPV (ešte) žije!

Vozidlo je 465 cm dlhé, 193 cm široké a len 137 cm vysoké, pričom rázvor má hodnotu 269 cm. Futuristická štúdia sa pohybuje na 19″ kolesách Michelin. Peugeot e-Legend má dva elektromotory, ktoré dosahujú dohromady maximálny výkon 340 kW a krútiaci moment 800 Nm.

Prečítajte si aj: Nový Peugeot 508: v mnohom dokonalý

Z nuly na stovku sa dostane za menej do 4 sekundy a maximálna rýchlosť bola obmedzená na 220 km/h. Veľká 100kWh batéria by mala podľa relatívne realistickej normy WLTP postačiť na dojazd 600 km. Vďaka rýchlo-nabíjaniu je možné dobiť energiu na 500 km v priebehu 25 minút.

Prečítajte si aj: Najpredávanejší Peugeot všetkých čias: 206

V interiéri sa nachádza celkovo šestnásť displejov. Okrem predného 49-palcového, ktorý slúži namiesto prístrojovej dosky, tam nájdete napríklad 29″ displeje zabudované vo dverách alebo 12″ umiestnené v slnečných clonách a podobne. Hlavný displej môže v autonómnom režime fungovať v dvoch modoch.

Prečítajte si aj: Peugeot Rifter: Viac ako len nové meno

Soft preferuje komfort, minimum informácií a zábavu, Sharp zasa podnecuje aktivitu a konektivitu s ostatným svetom, napr. pomocou sociálnych sieti. Pri manuálnom riadení sú tiež k dispozícii dva módy. Legend zobrazí prístrojovú dosku pripomínajúcu tú z 504 Coupé, Boost je potom zase moderným zobrazením.

Prečítajte si aj: Ženeva: Nedráždite leva! Peugeot na autosalóne aj s gigantickou šelmou

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov