Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Peugeot Rifter: MPV (ešte) žije!

Peugeot Rifter prichádza ako nasledovník osvedčeného modelu Partner (resp. Partner Teepee). Poteší milovníkov praktických, priestorných áut s príchuťou voľného času a dobrodružstva.

Milujem veľké, praktické, nie snobské autá – jednoducho MPV. Lenže – akosi nám z trhu miznú, vytláčané nie celkom zmysluplnými SUV. K tomuto trendu prispieva aj značka Peugeot, no treba tiež uznať, že ponúka aj tie prvé menované. Jedno také, najnovšie, sme si po prvý krát vyskúšali v Monaku a okolitých kopcoch.

    

Vstúpme do haly

Rifter je zvonka veľký (d x š x v: 4 403 x 1 848 x 1 878 mm v základnej verzii) a nič iného neočakávate aj vo vnútri. Rifter nesklame! Aj vo vnútri je velikánsky, vpredu, vzadu, aj celkom vzadu. Vpredu trocha prekvapí širokánsky stredový tunel. No neskôr v ňom objavíte odkladacie priestory a vhodnú opierku pre nohu, nehovoriac o ovládačoch niektorých funkcií. Typický kokpit s budíkmi nad vencom volantu je v poriadku, aj všetko ostatné, čo má vodič ovládať, vrátane príplatkového 8- palcového dotykového displeja. A toho miesta nad hlavou, na šírku… To isté platí v druhom rade, tvorenom tromi samostatnými, posuvnými sedadlami. Po sklopení do podlahy takmer zmiznú. A za nimi batožinový priestor so základným objemom 775 l a obrovskými výklopnými dverami so samostatne otvárateľným oknom. Čo viac chcieť od života?

    

Potešení až-až

Azda najvýraznejším prvkom je (na želanie) pod strechou umiestnená priesvitná polica, pozdĺžne prebiehajúca cez takmer celú dĺžku interiéru. Prepojená je s odkladacou uzatvárateľnou skrinkou pod stropom, prístupnou z dvoch strán. Možno ešte viac poteší velikánska schránka pred spolujazdcom (airbag sa presťahoval z prístrojovky na rám okna), navyše klimatizovaná, takže chladená. V niektorých verziách dosahuje objem až 186 l! Hovoriac o potešeniach, nemožno nespomenúť posuvné bočné dvere, systém núdzového brzdenia, adaptívny tempomat, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, ovládanie stability prívesu, sledovanie mŕtveho uhla, či automatické prepínanie diaľkových svetiel. Samozrejme, nezabudnime na Advanced Grip Control, maximálne využívajúci trakčné schopnosti pohonu prednej nápravy. A tiež na motory, benzínové 1,2 l PureTech (81, 100 kW) a naftové 1,5 l BlueHDi (56, 75, 96 kW). Ako som už naznačil, k dispozícii bude aj predĺžená verzia s rázvorom 2 975 mm a dĺžkou 4 753 mm (aj 7- miestna).

    

Relax za volantom

„Klid, mír a pohoda“ – dovoľujem si citovať známy hit. Rozhodne však nie pasivita, či nebodaj nuda. Ručím za dobrú náladu na palube. Prekvapivo dobré ovládanie aj v obmedzených priestoroch, majestátnosť na diaľnici a prekvapivá stabilita bez neprimeraných náklonov karosérie aj v ostrých a nie kvalitných zákrutách podporia pocit istoty a suverenity. Solídny ťah motora, dobrá práca (aj automatickej prevodovky), žiadny nadmerný hluk. K tomu prirátajme perfektné nastupovanie aj nakladanie a žiadne obavy typu: zmestí sa? Rifter určite zaboduje!

    

Text: Dalibor Klíma   foto: archív, autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov