Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Toyota pracuje na kamióne s palivovými článkami

Toyota a ochrana životného prostredia patria k sebe. Po špičkových hybridoch automobilka rozvíja aj technológiu palivových článkov.

Toyota odhalila druhú verziu svojho elektrického nákladného vozidla poháňaného vodíkovými palivovými článkami. Urobila tak ďalší krok k budúcnosti bezemisných nákladných vozidiel. Novinka predstavená v Centre pre automobilový výskum (CAR) v severnom Michigane s interným označením „Beta“ rozširuje schopnosti prvého testovacieho kamiónu Project Portal predĺžením dojazdu na viac ako 480 km na jedno natankovanie.

Oznámenie o novom nákladnom vozidle nadväzuje na strategický program Toyoty „Environmental Challenge 2050“, v tomto prípade s cieľom eliminovať emisie CO2 produkované spoločnosťou Toyota Logistics Services v prístave Long Beach. Toyota v minulosti už ohlásila výstavbu závodu Tri-Gen, ktorý bude celosvetovo prvou megawattovou elektrárňou využívajúcou palivové články s taveným uhličitanmi, ktorej súčasťou bude aj vodíková čerpacia stanica. Závod na báze 100% obnoviteľného paliva bude využívať poľnohospodársky odpad na výrobu vody, elektriny a vodíka na podporu prevádzky spoločnosti Toyota Logistics Services (TLS) v prístave Long Beach.

Kvapka H2 v mori
V prístavoch Long Beach a Los Angeles dnes pracuje viac ako 16 tisíc nákladných vozidiel produkujúcich škodlivé emisie a očakáva sa, že tento počet raketovo vzrastie. Vo všetkých prístavoch Spojených štátov sa používa cez 43 tisíc nákladných vozidiel na prepravu na krátke vzdialenosti, čo sa negatívne prejavuje na produkcii vysokého množstva karcinogénnych látok, pevných častíc z dieselových motorov a ďalších znečisťujúcich látok vypúšťaných do vzduchu v prístavoch a ich okolí.

„Cieľom vývoja prvého nákladného vozidla bolo zistiť, či je možné dosiahnuť to, čo sa nám podarilo,“ komentoval Craig Scott, senior manažér severoamerickej kancelárie elektrifikovaných vozidiel a technológií automobilky Toyota. „Tentoraz sa zameriavame na komerčnú životaschopnosť. Chceme dosiahnuť významný rozdiel, z hľadiska kvality ovzdušia nielen v oblasti LA, ale aj naprieč USA a po celom svete.“

Toyota (PL), foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov