Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Toyota Setsuna? Elektro-roadster z dreva

Nejedného návštevníka očaril unikátny drevený exponát s názvom Toyota Setsuna už na výstave Design Week v Miláne. Japonský koncepčný roadster, ktorého najväčším nepriateľom je drevokaz, je takmer celý vyrobený ručne z dreva bez použitia klincov a skrutiek.



Automobil, ktorého názov v krajine vychádzajúceho slnka znamená „okamžik“, má symbolizovať rozvíjajúcu sa lásku k motorizmu. Každý detail modelu Setsuna vyrobili ázijskí majstri v súlade s tradičným japonským umením opracovávania dreva.

Prečítajte si aj: Milano Design Week: Čínska elektrická štúdia Byton už dorazila na starý kontinent

Pri pohľade spredu má vozidlo tvar osemuholníka, zboku alebo zhora pripomína elipsu. Svojim vzhľadom Setsuna trochu dokonca pripomína čln. Tradičné japonské techniky – okuriari a kusabi – poslúžili k prepojeniu drevených prvkov bez spomínaných klincov alebo skrutiek.

Originálny roadster meria na dĺžku len 3030 mm, šírka je 1480 mm a výška vďaka veterným štítom namiesto čelného skla len 970 mm. Vonkajšie panely karosérie auta, ktorých napočítame celkovo 86, sú vyrobené z cédrového dreva.

Prečítajte si aj: Nový Jeep Compass určený aj pre Európu ozdobou Milano Design Week

Auto má k dispozícii aj drevený rám, na ktorom bola použitá breza. Na prevažne ručnej výrobe spolupracovala spoločnosť Sumitomo Forestry, čo je gigantická firma, ktorá sa špecializuje hlavne na správu a údržbu lesov, spracovanie dreva a výrobu rôznych produktov vrátane drevených domov.

„Drevo sme vybrali ako primárny materiál, ktorý dobre vyjadruje myšlienku ‚dozrievania ‘. Drevo tak s časom zmení farebný dojem práve ako reakcia vo vzťahu k akejsi láske a starostlivosti o vozidlo,“ uviedla japonská automobilka, ktorá upozorňuje, že dvojsedadlový automobil nie je len dizajnový doplnok, ale plne funkčná záležitosť.

Drevený materiál je použitý aj v interiéri, napríklad na sedačky. Tie sú vyrobené zo špeciálneho stromu, ktoré sa v Japonsku používajú na zdobené prvky. Ďalším výrazným materiálom je hliník, ktorý ostro kontrastuje s drevom, pričom vyniká na kolesách a po obvode vozidla ako súčasť karosérie.

Prečítajte si aj: 24 h Le Mans: Toyota do histórie aj s Alonsom

„Setsuna je určená k odovzdávaniu z generácie na generáciu, fyzické zmeny vozidla, myslené dreva, reflektujú puto, ktoré si vybuduje jeho majiteľ spoločne s prežitými skúsenosťami,“ doplnila firma Toyota. Keďže Japonci radi privádzajú svoje veci k dokonalosti, nezabudli k drevenému autíčku Toyota Setsuna vyrobiť ani krátke kreslené video na promotion.

Celý model Setsuna obopína strieborný hliníkový pás, ktorého súčasťou sú aj svetlomety. Podvozok disponuje rázvorom 1700 mm. Dvojica luxusných sedadiel pripomína záhradné stoličky s čiastočne čalúnenou vínovou kožou a nechýbajú ani opierky hlavy. Pohonnou jednotkou je elektromotor napájajúci poltucet olovených článkov, ktoré zaobstarajú dojazd na symbolických 30 km.

Prečítajte si aj: LEGO a Porsche 911 Turbo v reálnej veľkosti

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov