Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia ceed

BMW 330d xDrive GT: Posun vpred

Stručne:

Čo treba uznať: BMW 330d GT sa pocitovo posunulo o dosť vyššie.

Čo nám chýbalo: Vôbec nič.

Čo nás prekvapilo: Stabilizácia sa dá kompletne deaktivovať v každom z troch jazdných režimov.

Cena: základ/test: 39 900/70 068 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

   

   

Modely Gran Turismo od BMW možno nie sú pravé športové bavoráky, avšak model 5 GT patrí medzi najpohodlnejšie autá, aké som kedy zažil, a trojka GT je zas prekvapivo praktická a zároveň nie prehnane veľká. Aj tak si však zachováva aspoň kúsok ducha BMW. Dizajnové zmeny faceliftu nie sú veľmi výrazné. Pribudlo pár chrómovaných doplnkov na karosérii, zmenila sa grafika predných a zadných svetiel… Zaujímavé detaily, napríklad výsuvný spojler na veku batožinového priestoru, zostali. Na predchádzajúcej verzii ma trochu sklamal dosť hrubý chod motora. Preto som zostal veľmi prekvapený, keď som testovaciu 330d GT prvýkrát naštartoval a ona sa ozvala len príjemným, tichým zavrčaním šesťvalca. To mi okamžite zlepšilo náladu a hneď som sa na auto začal pozerať inak. Začnime interiérom.

   

   

   

   

   

   

 

   

   

Je veľmi kvalitne vypracovaný, pričom hnedé kožené čalúnenie mu mimoriadne pristane. Je tu nový iDrive s prepracovanou grafikou, väčšími displejmi a s online službami. Môžete si teda pozrieť správy či počasie. Posed za volantom je vyšší, než býva zvykom, ale nie príliš vysoký. Veľmi dobre sa sedí aj na zadných sedadlách. Miesta je tu dostatok aj pre dospelých ľudí. Dostávame sa k batožinovému priestoru. Ten je veľký, vzorne tvarovaný a ponúka použiteľný odkladací priestor aj pod svojím dnom. To sa vyklápa na teleskopickej tyči, čo je veľmi praktické riešenie. BMW 330d GT poslúži vďaka karosérii typu liftback ako vynikajúce rodinné auto. Ako každé BMW, aj toto výborne jazdí. Vďaka adaptívnemu podvozku dokáže byť veľmi komfortné aj športovo tuhé, nikdy však nie nekomfortné. Prekvapilo ma fantastické riadenie, ktoré sa krásne vracia do stredovej polohy. Zaujímavé je, že také vo veľa BMW nenájdeme. Pohon xDrive a jemne zvýšený podvozok dodávajú bavoráku všestrannosť a lepšiu priechodnosť, takže vlastne ani nerozumiem tomu, načo by komu bolo SUV. Trojka GT zvládne všetko lepšie. Jazdiť sa s ňou dá aj pod 7 litrov, pritom vynovený šesťvalec má mohutný záťah a zamatový chod. Spolu s výborným automatom je to neporaziteľná kombinácia.

   

   

    

   

Motor: vznetový preplňovaný R6/24V, zdvihový objem valcov 2 993 cm3, max. výkon 190 kW (258 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 560 Nm pri 1 500 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 139 g/km.

Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 5,4 s, vmax= 250 km/h, spotreba výrobca/test 5,6/6,2 l/100 km.

Juraj Hrivnák, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov