Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Maťo Homola, sezóna 2017: poučiť sa a zabudnúť!

Do sezóny 2017 vstupoval Maťo Homola s najvyššími ambíciami. Hoci rozhodnutie o vozidle a tíme prišlo doslova o päť minút dvanásť, len dva týždne pred štartom nového ročníka TCR International Series, Homolovci chceli využiť svoje skúsenosti a nesporný talent mladého jazdca spolu so silou motora Opel a zaútočiť na popredné priečky v celkovom poradí.

Neskorý štart spolupráce s belgickým tímom DG Sport Compétition bez predsezónneho testovania urobil z prvých pretekov roka lotériu. V prvej polovici sezóny sa tak Maťo so svojimi inžiniermi snažil nájsť správne nastavenie podvozka. Hoci Astra prišla do šampionátu TCR ovenčená titulom v TCR Benelux, vo svetovej sérii to nemuselo nič znamenať a v kombinácii s Balance of Performance (BOP) sa všetky rozdiely medzi jednotlivými značkami znižujú na minimum. V druhej polovici ročníka prišli problémy so spoľahlivosťou techniky a Maťo napokon vypadol z prvej desiatky hodnotenia.

    

Celkové 12. miesto v konečnom poradí TCR International Series 2017 sa tak môže javiť ako neúspech. No v obraze náročných bojov na trati, v ktorých Maťo ukázal, že patrí medzi svetovú špičku v tejto kategórii, hoci mu nastavenie podvozka nie vždy vyhovovalo, dosahoval počas roka pozoruhodné výsledky. Za všetko hovoria 3 pole position, najviac zo všetkých jazdcov v štartovom poli. Ak sa Maťo mohol spoľahnúť na techniku a inžinieri dokázali nastaviť auto podľa jeho požiadaviek, bol vždy vpredu. V thajskom Burirame dokonca viedol preteky s komfortným náskokom až po predposledného kola, keď ho zastavil defekt…

„Bola to veľmi náročná sezóna,“ zhodnotil rok 2017 Maťo Homola. „Najprv hľadanie angažmánu, potom hneď preteky a neustály boj s technikou. Z pohľadu výsledkov nemôžem byť spokojný, no za celú sezónu som sa veľmi veľa naučil. Najviac skúseností naberie automobilový pretekár v náročných skúškach, keď sa nedarí. Verím, že tieto skúsenosti ma posunú vpred ako jazdca i ako človeka. Teším sa na ďalšie výzvy, ktoré prídu v sezóne 2018.“

Tá bude veľmi zaujímavá. O čom sa šuškalo v kuloároch TCR celú jeseň, sa napokon aj udialo. Progresívny a stále viac obľúbený koncept TCR sa spája s oficiálnymi Majstrovstvami sveta FIA WTCC. Vznikne nový seriál FIA WTCR s technickými pravidlami a BOP podľa tohtoročných predpisov TCR. O tieto preteky tak určite vzrastie záujem zo strany fanúšikov, sponzorov, výrobcov automobilov aj jazdcov. A Maťovi Homolovi sa splní sen, za ktorým kráča už niekoľko rokov.

„Vždy som chcel štartovať v pretekoch majstrovstiev sveta cestovných automobilov. Je to ten najvyšší cieľ. Podarilo sa mi už absolvovať jedny preteky, na Slovakia Ringu v roku 2015. Teraz teda prídu MS za mnou do série, v ktorej som už 2 roky. A ja sa na to veľmi teším.“

Po vianočnom oddychu teda budeme všetci s napätím očakávať oznámenie tímu Homola Motorsport, kde bude Maťo Homola štartovať v roku 2018. Do seriálu FIA WTCR vstúpili nové značky automobilov, zorientovať sa v ponukách je náročné. No môžeme si byť istí, že Homolovci budú vyberať obozretne a s ohľadom na najvyššie ambície mladého talentovaného pretekára.

(šr), foto atrchív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov