Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


SEAT Leon ST Kombi Cupra: Bez špeciálnych efektov

SEAT Leon ST Kombi Cupra by určite nezískal Oskara za špeciálne efekty. Za všetko ostatné však áno.

Text: Peter Varga, foto: autor

Leon Cupra má tú smolu, že už základný Leon má dizajn ostrý ako britva. Na to, aby teda vynikol, musel by mať omnoho výraznejšie úpravy, než má. Blatníky
mu síce vypĺňajú 19-palcové kolesá s nízkoprofi lovými pneumatikami a pod nimi sú červené brzdiče, predný aj zadný nárazník sú síce upravené, vzadu sú síce dve koncovky výfuku, no napriek tomu mu voči „obyčajnému“ Leonu chýba zdravá surovosť. Nik z menej zainteresovaných by mu netipoval 300 koníkov. Veľmi podobne je na tom aj interiér. Vo svojej podstate je už v „sérii“ taký dobrý, že ho ťažko vylepšiť. Predné sedadlá majú výrazné tvarovanie, ale nemajú škrupinové „korpusy“ a výplň je na 300 koníkov a skvelý podvozok príliš mäkká. Volant sa síce nedrží zle, ale oko pozorovateľa nijako zvlášť nepoteší. Slabou náplasťou
je azda len imitácia karbónu – aj tam, kde je to absolútne proti logike, napríklad na bočných výplniach sedadiel. Za scénickú výpravu by teda Leon ST Kombi Cupra Oscara zrejme nezískal. A nezískal by Oscara ani za zvuk. Samotný motor aj výfuk sú totiž príliš nevýrazné a ani umelo vytvorený zvuk z reproduktorov nevzbudzoval v športovom režime vo mne žiadne emócie. Za všetko ostatné však áno.
Motor je vskutku živelný a na plyn reaguje s obrovskou chuťou. Na jednej strane má už z nízkych otáčok obrovskú silu, na strane druhej sa ochotne necháva točiť ku červenému pásmu, teda k 6 500 ot.min-1. Ak teda chcete, môžete sa nenápadne stratiť v dave áut a „plávať“ s premávkou bez toho, aby ste akokoľvekpútali pozornosť. Ak sa vám však zachce, môžete udrieť medzi kone a zbierať Oscara za dramatické výkony. V našom prípade motorspolupracoval so 6-stupňovou
DSG prevodovkou. Je dobrá, ale nie výborná. Hoci je rýchla, je najslabším článkom celého hnacieho reťazca. Uberala ma o radosť, zabíjala pocit dynamiky
– radí totiž príliš hladko, ani pod plynom neseká s autom. Ja viem, na 300 koníkov s manuálnom už treba vedieť ako, ale aj tak by som ho chcel radšej ako automat.
Oscarový je aj podvozok, ktorý vo vás od prvých metrov vzbudzuje dôveru, takže nemusíte roky rokúce hľadať, kde sú jeho limity. Vďaka pohonu všetkých štyroch
kolies môžete byť zo zákrut veľmi rýchly, ale oceníte ho napríklad aj v zimných podmienkach či za mokra. 300 koníkov na predok by už bol riadny „nárez“.

SEAT Leon ST Kombi Cupra 300 2,0 TSI 6-DSG 4Drive
Cena a záruka:
základ/test 31 110/40 334 €
6 rokov alebo 150 000 km
Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3,
max. výkon 221 kW (300 k) pri 5 500 – 6 200 ot.min-1, max. krútiaci moment
380 Nm pri 1 800 – 5 500 ot.min-1.
Emisie CO2 164 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
0 – 100 km/h za 4,9 s,
vmax=250 km/h, spotreba výrobca/test 7,2/10,0 l/100 km

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov