Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Peugeot 5008: Nelámte palicu!

Peugeot 5008 s benzínovým motorom láme mýty o tom, že do veľkého SUV patrí diesel.

Text: Peter Varga, foto: autor

Väčšina ľudí pri úvahách o väčšom SUV na benzínový motor ani nepomyslí. Obzvlášť v prípade Peugeotu, ktorý má vynikajúce dieselové motory. 5008-ka
s motorom 1,6 THP nám však dokázala, že nad benzínom netreba lámať palicu. Zo zdvihového objemu valcov 1 598 cm3 dokáže vydolovať 121 kW (165 k), resp.
240 Nm. To sú papierovo veľmi presvedčivé údaje, ibaže sú tu dve „ale“. To prvé „ale“ je, že motor v jeho výbušnosti škrtia emisnélimity, druhé zasa, že hmotnosť
viac ako 1 600 kíl už cítiť. Preto nejde za plynom ani rýchlo, ani zbesilo. Aby však nedošlo k omylu, ten motor vôbec nie je lenivý, len mu chýba výbušnosť. Za plynom však ide s chuťou už od nízkych otáčok, pričom jeho výkon rastie postupne. Až ku 6 000 ot.min-1. Nemá nikde bod zlomu, kdeby výraznejšie zosilnel, ale ani taký, kde by mal nejaký výrazný výkonový prepad. Jeho najväčšou devízou je kultúra chodu. Aj motor 2,0 BlueHDi je nesmierne kultivovaný, ale toto je predsa iná káva. Tu som neregistroval jemné kmitanie hnacieho reťazca pri prudkej akcelerácii, tu som ani v pozadí neregistroval typický tvrdší chod dieselov
pri akcelerácii, tu nie je ani stopa po typickom štipľavom kyslom zápachu dieselových výfukových plynov. Jednoducho benzín je benzín. Bonbónikom je decentný
a krásny zvuk, v športovom režime podporený z reproduktorov – oveľa prirodzenejší než pri 2,0 BlueHDi. Dokonca aj práca automatickej prevodovky sa mi zdala krajšia ako s 2,0 BlueHDi. S benzínom sa správala konzistentnejšie. Za každých okolností radila naprieč jednotlivými stupňami rovnako – v komfortnom radila
všetky stupne hladko, v športovom a pod plynom zasa razantnejšie. Chválim, že nepodtáča motor. Nechýba manuálny režim páčkami pod volantom, ale aj v ňom
po dosiahnutí najvyšších otáčok elektronika preradí sama, nepočká si na vodiča. Viac ma iritovalo, že keď som sa na obmedzovači zhodol s elektronikou, prevodovka v krátkom slede za sebou preradila o dva stupne. Nie naraz, ako to robí VW, ale postupne – cvak-cvak. Výsledok je však taký istý ako pri VW: koniec zábavnej akcelerácie. A najdôležitejšia otázka na koniec: koľko to žerie? Bez toho, aby som sa strážil, som dosiahol spotrebu 7,6 l/100 km. A to je veľmi blízka spotreba tej, akú som dosiahol na diesli 2,0 BlueHDi.
Takže ak nepoužívate auto na dlhé a rýchle presuny, tak sa vám benzín oplatí viac.

Peugeot 5008 1,6 THP 165 EAT6 Allure
Cena a záruka:
základ/test 21 790/38 730 €
4 roky alebo 80 000 km
Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 121 kW (165 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 1 400 ot.min-1.
Emisie CO2 165 g/km.
Jazdné výkony, spotreba:
0 – 100 km/h za 9,2 s,
vmax = 201 km/h, spotreba výrobca/test 7,3/7,6 l/100 km

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov