Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Škoda Superb SportLine: Farebné tuxedo

Škoda Superb SportLine. V tomto teste ide najmä o kombináciu elegancie, nádhernej farby, športových doplnkov a motora, ktorý transformuje celkový dojem z auta.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Dnes vládne dieselový ošiaľ. Chápem. Lenže pri niektorých autách to až taký zmysel nedáva. Škoda Superb s dieselom je fajn auto, vynikajúce služobné. Mne však k jej dokonalosti niečo chýbalo. A práve ten chýbajúci kúsok skladačky som našiel v neprehliadnuteľnej žlto-zeleno-zlato-limetkovej verzii SportLine. Je to jedna z najvydarenejších úprav, aké poznám, pritom spočíva iba v pekných kolesách, decentnom spojleri a práve tej „zabijackej“ farbe, kombinovanej s čiernymi detailmi tam, kde by inokedy bol chróm. Spolu s dobrými športovými sedadlami v interiéri je to jemné, ale čertovsky účinné. To však nie je ten chýbajúci kúsok. Bol ním benzínový motor 2,0 TSI známy z Octavie RS. Jeho parametre sú tu identické – teda 162 kW (220 k) a 350 Nm. Jeho najväčšou devízou je však ticho. Konečne nenastáva ten scenár, keď si na parkovisku sadnete do krásneho, napohľad drahého auta, lenže po jeho naštartovaní sa spod kapoty ozve nelichotivý klepot štvorvalcového diesla, ktorý celému svetu hovorí, že si tých pár eur mesačne navyše nemôžete alebo nechcete dovoliť. Tu je to iné. Motor naštartuje s gráciou a tichučko pradie na voľnobehu. To nádhernej limuzíne, akou je Superb, svedčí rozhodne viac. Aj jazda je celkom o inom. Tento motor má lineárnejší záťa, než 190-koňové 2,0 TDI, pričom má takmer rovnaký maximálny krútiaci moment. Avšak tam, kde TDI prestáva ťahať, sa TSI začína cítiť najlepšie. Superb je s ním poriadne rýchly, stovku pokorí už za 7 sekúnd. Vďaka výbornému adaptívnemu podvozku si môžete vybrať, ktorú stránku motora chcete využívať viac – či tú pokojnú a tichú, alebo dynamickú a dravú. Spotreba pritom nie je zlá. V zmiešanom režime som ju pokojnou jazdou stlačil na 7,3 l/100 km, čo je na takéto veľké a výkonné auto fantastická hodnota. Na jednu nádrž spravíte reálne okolo 800 km. Škoda, že s týmto motorom povinne prítomná prevodovka DSG si stále myslí, že nižšie otáčky znamenajú nižšiu spotrebu. Preto som využíval radšej pádielka pod volantom. Inak je Superb SportLine ako dobre padnúce tuxedo, ktorého nečakaná farba dokazuje, že s jeho majiteľom je aj zábava. Palec hore!

 

Škoda Superb 2,0 TSI 162 kW DSG SportLine

Cena a záruka:

Základ/test 22 680/37 740 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: zážihový preplňovaný R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 162 kW (220 k) pri 4 500 – 6 200 ot.min-1, max. krútiaci moment 350 Nm pri 1 500 – 4 400 ot.min-1. Emisie CO2 143 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 7,0 s,

vmax= 245 km/h, spotreba výrobca/test 6,2/7,3 l/100 km.

Batožinový priestor: 625 l

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov