Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Kia Optima SW: S nadhľadom

Kia Optima SW potvrdila nové smerovanie automobilky, v ktorom hrajú prím tvarová nadčasovosť, kvalitné materiály a špičkové vypracovanie.

Je len málo kombíkov, pri ktorých si poviete, že sú krajšie než limuzíny. Jedným z nich je pre mňa nová Optima SW. Karoséria výborne maskuje rozmery a praktické zameranie. K celkovo vyváženému a športovému dojmu prispievajú aj doplnky verzie GT Line. Zvlášť disky s priemerom 18 palcov, na ktorých sme mali obuté nízkoprofilové pneumatiky, vkusne dotvárali celkovo výborný dojem z auta.

Dizajnová vyzretosť z exteriéru plynule pokračuje aj v kabíne. Prístrojová doska je zostavená z kvalitných materiálov. Výbornú úroveň má aj z pohľadu dielenského vypracovania či ergonómie rozmiestnenia ovládacích a informačných prvkov. V jej prípade, no týka sa to celej kabíny, musím spomenúť dobrý vkus, s akým ju dizajnéri doplnili kovovými okrasami. Vodič bude spokojný aj z pohľadu možností odložiť si potrebné drobnosti. Schránok je dosť a sú dostatočne veľké. S celkovým charakterom vozidla korešpondujú pohodlné, perforovanou kožou čalúnené sedadlá. Sú elektricky nastaviteľné, pričom do pamäte si možno uložiť dve alternatívy. Pohodlie vám na dlhých cestách zabezpečí možnosť ich vyhrievania a odvetrania. Na zadných sedadlách je miesta viac, než je reálne potrebné. Rázvor náprav 2 805 mm skrátka robí svoje.

Dobrý kompromis

Kombi je však predovšetkým o prepravnej kapacite. Automobilka si verí, a tak litre v batožinovom priestore nenaháňala za každú cenu. Hľadala skôr súlad medzi tvarom, využiteľnosťou a reálnou potrebou budúceho majiteľa. A podľa mňa urobila dobre. Chcete sťahovák? Kúpte si dodávku. K dobrej variabilite usporiadania interiéru prispieva delenie zadných sedadiel v pomere 40:20:40. Ak teda budete v aute prevážať dlhý predmet, stále bude vzadu dosť pohodlia pre dvoch cestujúcich. Batožinový priestor má základný objem 552 dm3, pričom pod dvojitým dnom je ešte priestor na rezervu. Na podlahe batožinového priestoru  sme mali vodiace koľajnice s posuvnou deliacou priečkou. Manipulácia s ňou je jednoduchá, po zafixovaní drží na mieste pevne. K dispozícii máte ešte dva výsuvné popruhy na prichytenie drobnejších predmetov. Dvere batožinového priestoru má na starosti elektromotor. Stačí sa k dverám postaviť s kľúčom vo vrecku, chvíľu počkať a dvere sa otvoria. Otvoriť ich je možné aj tlačidlom na diaľkovom ovládaní, prístrojovej doske a samozrejme aj na dverách.

Tak akurát

Pod prednou kapotou sme mali kombináciu, ktorá je pre našinca veľmi zaujímavá. Prepĺňaný dieselový štvorvalec 1,7 CRDi s maximálnym výkonom 104 kW (141 k) a dvojspojkovou sedemstupňovou robotizovanou prevodovkou DCT. Prevodovka je s motorom dobre zladená. V meste, napríklad pri štarte z križovatky či predbiehaní pomalšieho vozidla, reaguje auto príjemne svižne. Na diaľnici už budú športovo naladení vodiči výkonový deficit trocha cítiť. Kto je však zvyknutý jazdiť skôr plynulo a na spotrebu, bude s touto kombináciou pohonu spokojný. Zmena prevodového stupňa prebieha hladko, prevodovka samozrejme ponúka možnosť manuálneho radenia. Na tento účel je k dispozícii buď páka radenia, alebo malé pádla na volante.

Na záver som si nechal to, čo ma na testovanom aute potešilo najviac. Podvozok Optimy SW je skrátka parádny. Výborne odfiltruje nerovnosti na ceste, je smerovo stabilný a pri prejazde zákruty sa auto nakláňa skutočne minimálne. A platilo to v prípade, keď som bol v aute sám, aj vtedy, keď som mal batožinový priestor, z pohľadu objemu aj zaťaženia, naplnený až po okraj. Keď si tak budete užívať jeho talent, nadobudnete pocit, že by hravo zvládol aj podstatne väčšie stádo koní.

Čo treba uznať: Krásne kombi s charizmou.

Čo nám chýbalo: Adaptívny tempomat.

Čo nás prekvapilo: Výborný podvozok.

Text: Peter Lacena, foto: autor

 

Kia Optima SW GT Line 1,7 CRDi VGT DCT

Cena a záruka:

Základ/test 27 890 €/37 090 €; 7 rokov alebo 150 000 km

Motor: preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 685cm3, max. výkon 104 kW (141 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 340 Nm pri 1 750 – 2 500 ot.min-1. Emisie CO2 120 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 11,1 s

vmax = 200 km/h, spotreba výrobca/test 4,6/6,5 l/100 km.

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov