Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


M. Homola v Sepangu: ozajstné napínavé preteky

M. Homola absolvoval tvrdé bitky v Malajzii na predposlednom pretekárskom víkende sezóny TCR 2016.

Len dva týždne po pretekoch na mestskom okruhu v Singapure pokračoval seriál TCR International Series v Malajzii, kde sa odohral predposledný pretekársky víkend sezóny 2016 na slávnom okruhu Sepang. Predposledne preteky  TCR International Series tentoraz v Malajzii na okruhu Sepang boli nad očakávanie plné zvratov a prekvapení.

img MH Sepang      homola malajzia

Maťo Homola mal za sebou výborný víkend v Singapure, kde sa mu podarilo odísť domov s tretím najväčším bodovým ziskom víkendu, čo však prináša aj negatíva. „Vďaka tomu, že po sčítaní všetkých bodov za víkend som bol tretí najúspešnejší jazdec, bude môj SEAT v Sepangu o 10 kg ťažší, kvôli pridanej hmotnosti za úspech (tzv. Success ballast). Som však veľmi rád, že som opäť v špičke, ukázali sme veľmi dobrú rýchlosť a zobral som veľký počet bodov. Na Sepang som naladený veľmi pozitívne, aj keď budem najťažší SEAT na trati,“

povedal mladý slovenský pretekár. Po poslednom víkende Maťo potvrdil, že patrí medzi absolútnu špičku v TCR a opäť sa vrátil do TOP 5.

Rovnako ako v Singapure, aj v Malajzii mali jazdci náročnú úlohu vysporiadať sa s traťou a nastavením auta len počas jedného voľného 30 minútového tréningu. Hneď na to ich čakala kvalifikácia. Za zmenou formátu víkendu bola F1, keďže počas  víkendu sa predstavili aj pretekári formuly GP2 a GP3. Tento víkend sme mali opäť skrátený program, voľný tréning trval dokonca len 30 minút.

Podmienky neboli príliš ideálne. Bolo horúco a dusno. V kvalifikácii sa síce všetci z tímu B3 Racing zlepšili v porovnaní s voľným tréningom, ale len v Maťo Homola sa dostal do prvej desiatky a štartoval v prvých pretekoch z piateho miesta. Jeho tímoví kolegovia Attila Tassi a Dušan Borkovic nezajazdili zle, ale ani ideálne. Borkovic štartoval z 11. miesta a Tassi skončil na štartovacom rošte na 13. mieste.

sepang 2016_photo_news

Prvé preteky

Štart sa všetkým trom vydaril nad očakávanie. Začiatok bol v Sepangu  pre mladého slovenského pretekára priaznivý. Po štarte prvých pretekov sa prebojoval  na 4. miesto, Borkovic postúpil o 3 miesta, Tassi už útočil na deviate miesto krátko po štarte. Následne prišlo na trati ku kolízii a pred vedúceho pretekára sa zaradil Safety Car.  A potom to zarachotilo medzi Homolom a Oriolom. V rýchlej zákrute  Homolu vytlačil z trate  na trávu, takže  skončil až na 10. pozícii „Je to neférové a frustrujúce, ale nedá sa nič robiť,“ posťažoval sa Homola. A dodal: „Je smutné, že Oriola bojuje po šachovnicovej vlajke a naschvál do mňa nešportovo nabúral do ľavých zadných dverí.“ Zdá sa ale, že traťoví komisári to videli ináč…

Na stupeň víťazov sa postavili Roberto Colciago, Stefano Comino a James Nash.

Za tím B3 Racing Dušan Borkovic skončil 6, Attila Tassi 7, Mato Homola 10.

Druhé preteky

Bezprostredne pred štartom druhých pretekov sa na štartovom rošte rozlial olej z debutujúceho vozidla Ford Focus.  Pretekári museli čakať v autách 20 minút kým servisní pracovníci trať vyčistili.

Pretekári vyrazili potom na trať letmým štartom. Druhé kolo Comino a Morbidelli tvrdo bojoval,  Pár vyhral zápas Comino si však udržal pozíciu. Homola si udržal piate miesto pred

Vernayom. Za nimi sa spojili do vláčika Grachev, Colciago a Borkovic , kde medzi niektorými prišlo k drobným dotykom, čo zvýšilo vzrušenie zo súbojov o lepšie pozície.

Zvyšok pretekov prinieslo ešte ďalšie vzrušenie. Homola a Borkovic zakliesnili medzi sebou Oriolu, ktorý po celý víkend zvádzal súboje Homolom.

Kým Oriola bojoval s Homolom, Borkovic nezaháľal, s Vernay sa predbiehal navzájom.  . Borkovic vyhral súboj a posunul sa  o dve miesta dopredu. Do cieľa nakoniec prišli na prvých miestach Kevin Gleason, James Nash Nash a G. Morbidelli, za nimi na 4. pozícii Borkovic bol štvrtý, Homola siedmy a desiaty Tassi.

Po druhých pretekoch dostal Homola penalizáciu desať sekúnd.

Po druhých pretekoch prerokovali športoví komisári rad incidentov, ktoré sa udiali počas pretekov. Dospeli k záveru, že iba jeden bol natoľko závažný, aby zaň musel nasledovať trest. Jazdu Maťa  Homolu vyhodnotili tak, že spôsobil kolíziu s Pepem Oriolom v priebehu pretekov a tak mu pridali desať sekúnd k výslednému času, čo znamenalo pád ho zo siedmej pozície na šestnástu. Takže vo výsledkovej listine sa preto Sergey Afanasyev, Andy Yan, Attila Tassi a Davit Kajaia posunul i o jedno miesto a získali body v revidovanej výsledkovej listine.

Finále série TCR sa uskutoční v Macau 20. novembra 2016.

(šr), foto B3 Racing

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov