Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


LEXUS IS: milión predaných vozidiel

Lexus má nového milionára – celosvetový predaj modelového radu jej športových sedanov IS dosiahol sedemmiestne číslo!

Je to veľký úspech pre automobil, ktorý bol ako prvý Lexus navrhnutý predovšetkým pre európsky trh, kde je mimoriadne obľúbený dodnes. Každý piaty Lexus IS predaný v celosvetovom meradle sa v skutočnosti predá v Európe.

Pred sedemnástimi rokmi mala spoločnosť Lexus v úmysle dosiahnuť, aby model IS pritiahol k značke nových, mladších zákazníkov; bol to športový, kompaktný sedan, ktorý ponúkal výrazný dizajn, 2,0-litrový radový šesťvalcový motor a pohon zadných kolies. Ako tretí Lexus debutujúci v Európe – ktorý nasledoval po pôvodných modeloch LS a GS – úspešne zvýšil kredit automobilky na veľkom a vysoko konkurenčnom trhu s luxusnými vozidlami, pričom jeho vynikajúcu jazdnú dynamiku a športový profil dopĺňala vysoká úroveň vybavenia a bezpečnosti. Rýchlo rastúca reputácia značky Lexus vďaka vynikajúcej kvalite a zákazníckym službám prispela k ďalšiemu zvýšeniu záujmu zákazníkov o rad vozidiel IS; ten sa čoskoro rozrástol o výkonnejší 3,0-litrový model IS 300 a, od roku 2001, aj o nové kompaktné kombi SportCross.

IS200t__mid

Pôvodný model IS sa ukázal ako efektívny priekopník pre spoločnosť Lexus až do roku 2005, keď mala na medzinárodnom autosalóne v Ženeve svetovú premiéru jeho druhá generácia. Tá priniesla väčšiu noblesu vozidla spolu s výraznejším a sofistikovanejším štýlom, ktorý vychádzal z novej dizajnovej filozofie automobilky L-finesse. Automobilový nováčik tak poskytol spoločnosti Lexus platformu pre skúmanie nových možností, vďaka ktorým by sa ešte viac zvýšila príťažlivosť radu IS pre trh. K úvodnému modelu IS 250, ktorý poháňal 2,5-litrový zážihový motor V6 spojený s novou automatickou prevodovkou, sa v roku 2006 pridal prvý Lexus so vznetovým motorom, IS 220d.

O rok neskôr sa na autosalóne v americkom Detroite predstavil model IS F, vysokovýkonný sedan, ktorý „postavili nadšenci pre nadšencov“, ako uviedol Lexus. Bolo to prvé vozidlo značky Lexus, ktoré nieslo znak výkonovej línie F, predchodca superšportového vozidla LFA a dnešných modelov RC F a GS F. Každá časť vozidla bola dôsledne vypracovaná pre výkon a potešenie z jazdy. Jeho 5,0-litrový motor V8 vyvinul výkon 423 k (DIN) za pomoci prvej osemstupňovej prevodovky na svete, vďaka čomu vozidlo dokázalo zrýchliť z pokoja na 100 km/h už za 4,8 sekundy a dosiahlo najvyššiu rýchlosť 270 km/h. Model IS F bol skutočne stvorený pre pretekársku trať; prešiel rozsiahlymi testami na japonskom okruhu Fuji Speedway ako aj na slávnom pretekárskom okruhu v nemeckom Nürburgringu. Ako čistokrvný „športiak“ bol skonštruovaný so špecializovanými výkonovými komponentmi, od motora a prevodovky cez odpruženie až po kolesá a pneumatiky.

Univerzálnosť radu IS sa ešte o niečo vylepšila v roku 2009, keď bol na trh uvedený model IS 250C, elegantný kupé-kabriolet vybavený trojdielnou sťahovacou pevnou strechou. Nielenže bol strešný mechanizmus v tom čase najrýchlejší na trhu, ale jeho dômyselná konštrukcia zabezpečovala, že model IS C vyzeral rovnako dobre so stiahnutou ako aj vytiahnutou strechou, a zároveň ponúkal veľkorysý priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Aktuálna, tretia generácia radu Lexus IS znamenala začiatok novej éry tohto modelu, pretože v ňom bol po prvý raz zavedený hybridný systém pohonu Lexus Hybrid Drive. V roku 2013 bol uvedený na trh hybridný model IS 300h, ktorý sa odvtedy stal zďaleka najobľúbenejším variantom európskych zákazníkov; predstavuje až 90 percent všetkých predaných vozidiel radu IS. Plnohybridný model prináša mimoriadne plynulý chod a výkon, pričom zachováva všetky kvality pre vodiča, ktoré sú už tradične súčasťou zvláštnej príťažlivosti radu IS. Hnaciu sústavu tvorí 2,5-litrový štvorvalcový zážihový motor s Atkinsonovým cyklom v kombinácii s kompaktným výkonným elektromotorom. Sústava tak zabezpečuje hladký a citlivý výkon, ku ktorému prispieva technológia inteligentného duálneho variabilného časovania ventilov Dual VVT-i, technológia vstrekovania paliva D-4S z dielne spoločnosti Lexus a systém recirkulácie výfukových plynov s vysokou účinnosťou. Vyspelé technické riešenia dodávajú modelu IS nízku hladinu emisií výfukových plynov a úsporu paliva, aké nemajú obdoby: oficiálne parametre výkonnosti uvádzajú emisie CO2 na úrovni 97 g/km a spotrebu 4,3 l/100 km. To všetko umocňuje príťažlivosť vozidla na trhu, kde šetrný vplyv na životné prostredie spolu s prevádzkovými nákladmi patria k najhlavnejším kritériám zákazníkov uvažujúcich o kúpe automobilu.

Model IS ponúka aj 2,0-litrový motor s turbodúchadlom s inovačnou technológiou vstrekovania paliva D-4ST v záujme úspory paliva a okamžitého krútiaceho momentu. Lexus IS 200t vyvinie výkon 245 k (DIN) a dodá maximálny krútiaci moment 350 Nm. Veľmi rýchlo dokáže zrýchliť až na najvyššiu rýchlosť 230 km/h, za čo vďačí okrem iného osemstupňovej športovej prevodovke Sport Direct Shift, ktorá bola vyvinutá pre vysokovýkonné vozidlo RC F.

Modelový rad IS aj naďalej predstavuje jadro celosvetového sortimentu modelov značky Lexus. V súčasnosti sa predáva vo viac ako 70 krajinách, pričom automobilka každý mesiac zaznamená viac ako 6 000 predaných kusov.

Lexus, dk

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov