Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Mercedes-Benz 190 E 2,5-16 EVO II opäť na trati

Mercedes-Benz 190 EVO bol výnimočný stroj, ktorý koncom 80-tych a začiatkom 90-tych rokov tvoril s konkurentom BMW M3 e30 dvojicu neprekonateľných vozidiel na pretekoch DTM. Automobilka priviezla na trať Nürburgring verziu z roku 1991 s pilotom Kurtom Thiimom.

Preteky nemeckých cestných vozidiel (DTM) boli v 80-tych a 90-tych rokoch nádhernou prezentáciou techniky výrobcov vozidiel. Súboje jazdcov štýlom „nárazník o nárazník“ sú dodnes nezabudnuteľnými zážitkami.

Mercedes-Benz si chcel legendu 190 EVO uctiť a postavil ju na štart 6-hodinových pretekov na okruhu Nürburgring s pôvodným jazdcom Kurtom Thiimom. Automobilka získala konkrétny kúsok len minulý rok. Jeho pôvodný stav z pretekov z roku 1993 priviedol Mercedes-Benz na myšlienku o jeho opätovnom návrate.

Kurt Thiim vyhral v roku 1991 preteky DTM na okruhu Norisring v tom istom vozidle. Novodobú premiéru si pretekár odjazdil na pretekoch FIA WEC 6 hodín na okruhu Nürburgring. Nemecká automobilka mala svoje modely na pretekoch DTM v rokoch 1984 až 1996 a na súťaži Super Touring Car Cup v rokoch 1994 až 1999.

Mercedes-Benz 190 E 2.5 EVO II Mercedes-Benz 190 E 2.5 EVO II

Pôvodný Mercedes-Benz 190 E 2,5-16 EVO II od Kurta Thiima obnovili odborníci z HWA a pripravili ho na súťaž podľa pôvodných pravidiel z roku 1991. Reštaurátori nemali veľa práce s kúskom, ktorý bol v stave ako na konci svojej pretekárskej kariéry v roku 1993.

Verzia EVO II pretekala iba 3 roky. V roku 1991 s ním Kurt Thiim vyhral na okruhu Norisring a získal dve druhé miesta na Norisringu a Singene. Zvyšné 2 roky s ním jazdili Olaf Manthey a Uli Richter na šampionáte VLN.

Mercedes-Benz 190 E 2,3-16 EVO nechal vzniknúť v roku 1989 novú legendu na šampionáte DTM. Konštruktéri odstránili takmer celý interiér, vozidlo malo pohotovostnú hmotnosť len 1 040 kg. Vo veľkom bol použitý materiál Kevlar.

Od roku 1990 bol model známy s prívlastkom EVO I. V sezóne 1991 sa predstavil nástupca EVO II. Radový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,5 litra ponúkal z atmosférického plnenia 274 kW (373 k) pri 9 500 ot./min. Maximálna rýchlosť bola na úrovni 300 km/h.

MM, Mercedes-Benz

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov