Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault Alaskan: premiéra pick-upu

Automobilka Renault predstavila na výstave komerčných vozidiel v Kolumbii svoj  nový pick-up s nosnosťou až jednej tony užitočného zaťaženia.

Renault vlani spustil v Južnej Amerike predaj pick-upu Duster Orochi a teraz koncom júna predstavil aj nový pick-up Alaskan s nosnosťou jednej tony. Má sa má stať globálnym modelom, ktorý podporí produktovú ofenzívu značky.

renault alaskan 160752h (1)        renault alaskan 160752h (2)

Univerzálny pick-up Renault Alaskan  oslavuje svetovú premiéru v Kolumbii. Meno Alaskan bolo inšpirované slovom “Alaska” z nárečia Aleutov, čo znamená “veľké krajiny”. Je to otvorená výzva po dobrodružstve. Modelom Alaskan vstupuje Renault do oblasti trhu s ľahkými úžitkovými vozidlami – ale silno čerpá zo skúseností s modelom Nissan Navara. Jeho dizan obsahuje rodinné rysy Renaultu, vrátane nadrozmerného loga na maske chladiča a LED-svetiel pre denné svietenie.

“Nový model pick-upu je vhodný pre náročné použitie v priemyselných aplikáciách,  pre šport a voľný čas,” povedal Ashwani Gupta, globálny vedúci ľahkých úžitkových vozidiel Business Renault. „Alaskan preto zohrá kľúčovú úlohu v stratégii spoločnosti,” pokračoval.

Alaskan sa na rozdiel od sesterského pick-up japonskej značky predstavil iba päťmiestnou kabínou s dvojicou párov dverí a krátkou korbou. O uvedení verzií s kratšou štvormiestnu alebo iba dvojmiestnu kabínou sa francúzska automobilka zatiaľ nezmieňuje.

Renault_80154_global_en       Renault_80148_global_en

Renault pri odhalení sériovej verzie neuvádza jej vonkajšie rozmery, ale s ohľadom na technickú spriaznenosť s modelom Nissan Navara NP300 možno počítať s rázvorom náprav 3150 mm a celkovou dĺžkou cez 5100 mm. Francúzska automobilka naopak potvrdila svetlú výšku vozidla 230 mm a aj jeho schopnosť utiahnuť príves s hmotnosťou až 3,5 tony.

Paleta pohonných jednotiek sa bude líšiť v závislosti na cieľovom trhu. Robustné a pohodlné vozidlo  poháňa v zákade 2,3-litrový dCi vznetový motor svýkonom 118 kW/160 k alebo 140 kW/190 k s Twin Turbo technológiou s dvojicou turbodúchadiel, ktorý sa vyznačuje vynikajúcou ťažnou silou a vysokou účinnosťou. Vyvinie silný krútiaci moment pri nízkych otáčkach a poskytuje väčší výkon v hornom spektre otáčok. V Nissane Navarra tento prepĺňaný motor produkuje 120 kW a krútiaci moment 403 Nm v rozsahu 1500 – 2500 ot./min, resp. vo verzii biturbo 140 kW a 450 Nm. Motory majú spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou automatickou prevodovkou. Popri tejto dvojice motorov, s ktorými je ponúkaný aj Nissan Navara, má byť Alaskan na vybraných trhoch k dispozícii aj so zážihovým štvorvalcom s objemom 2,5 litra a výkonom 118 kW alebo turbodiesely s objemom 2,5 litra a výkonom 118 alebo 140 kW. Samozrejmosťou  má byť priraditeľný pohon všetkých kolies, ale Renault uvádza, že k dispozícii bude aj vo vyhotovení s pohonom len zadnej nápravy.

Viac ako veľký batožinový priestor, kapacita nosnosti, schopnosť prekonávať aj ťažký terén a pohon všetkých kolies zaručujú mnohostranné možnosti jeho použitia  v každodennom živote, zatiaľ čo príťažlivý dizajn poskytuje novému komerčnému vozidlu športový vzhľad. Rovnako ako Navara sľubuje Alaskan výborné jazdné vlastnosti aj v ťažkom teréne, podporené nezávislým päťprvkovým zavesením zadných kolies. Štandardná veľkosť kolies bude 16 palcov, ale aj18 palcové disky budú k dispozícii k drahším verziám ako voliteľná výbava.

Komfortný a priestranný interiér sa na rozdiel od exteriéru takmer neodlišuje od Nissanu Navara. Palubná doska je vlastne identická a najvýraznejšou odlišnosťou je iba volant. Vo výbave nebude chýbať multimediálny systém so sedempalcovým dotykovým displejom, dvojzónová klimatizácia či vyhrievané predné sedadlá a k dispozícii bude bezkľúčový prístup do vozidla so štartovaním tlačidlom či systém, ktorý za pomoci štvorice kamier ponúkne pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy.

Vybavenie kabíny zahŕňa nastaviteľné, komfortné vyhrievané predné sedadlá s osemcestnou možnosťou elektrického nastavenia pre zníženie únavy na dlhých jazdách. Druhý rad ponúka pre cestujúcich pohodlie vlastné osobným automobilom. Intuitívne úložné priestory sú v celej kabíne, vrátane centrálnej konzoly, koše vo dverách a držiaky fliaš a aj pod sedadlom.

Do vyšších úrovní výbavy patrí aj dvojzónová klimatizácia. K dispozícii je tiež 7-palcový dotykový displej, ktorý okrem iného umožní s pomocou štyroch kamier 360 stupňový pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy, smartphone, kompatibilný audio systém s CD prehrávačom, Bluetooth a ďalšie elektromické ovládanie vo vybraných verziách vozidla.

Alaskan sa začne predávať v Kolumbii. Nasledovať budú ostatné trhy v Latinskej Amerike, až potom zamieri aj do Európy. Nový jednotony pick-up bude súperom pre jeho sesterské vozidlá Nissan Navara a konkurentov Mitsubishi L200, Ford Ranger a VW Amarok.

Renault (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov