Porsche predstavilo novú Panameru
Prvá generácia Panamery spôsobila rozpaky všetkým ortodoxným priaznivcom značky Porsche. Štvordverový luxusný sedan bol však úspešný a tak Porsche prichádza s nasledovníkom.
Porsche predáva prvú generáciu Panamery od roku 2010. Bol to tak prvý štvordverový sedan v histórii automobilky, ktorý začal schádzať z výrobných pásov. V ponuke bol so širokou paletou motorov a prevodoviek, s pohonom zadnej alebo oboch náprav.
Novinka prichádza s dynamickejšími líniami. Strecha je voči predchodcovi v zadnej časti o 20 mm nižšie. Ikonicky tak odkazuje na legendárny model 911, ktorého strecha sa „rýchlejšie“ zvažuje práve v zadnej časti.
Dĺžka novinky je 5 049 mm, šírka 1 937 mm a výška 1 423 mm. Konštruktéri ju tak predĺžili o nezanedbateľných 34 mm. Rázvor je predĺžený o 30 mm na výsledných 2 950 mm. Predné kolesá posunuli viac dopredu a zmenšili tak predný previs.
Maska chladiča zdôrazňuje mohutnosť vozidla. Predné svetlomety využívajú technológiu LED a denné svietenie má pre Porsche typické 4 bodové LED. Kapota, strecha, dvere batožinového priestoru a po novom tiež bočná časť je vyrobená z hliníka.
Dizajnéri prepracovali aj vzhľad bočných okien. Za prednými kolesami sú vetracie otvory pre odvod horúceho vzduchu. Automobil stojí na 19-palcových alebo 20-palcových diskoch. Za príplatok sú dostupné až 21-palcové disky.
Novou „podpisovou“ linkou vzadu budú svetlomety s technológiou LED a štvorbodovým brzdovým svetlom. Zadné svetlomety sú spojené úzkym LED pásikom. Spolu tak vytvárajú jedinečný dizajnový prvok novej Panamery.
V interiéri nahradí bežné tlačidlá dotykový displej, ktorý v sebe zlúči niekoľko funkcií dokopy. V sérii sú dva 7-palcové displeje priamo pred vodičom. V strede palubnej dosky je 12,3-palcový dotykový displej, ktorý funguje s najnovším systémom PCM.
K dispozícii sú aplikácie Apple Car Play alebo hlasové ovládanie. Pre každodenné použitie potešia zadné sklápateľné sedadlá v pomere 40:20:40. Batožinový priestor má objem od 495 do 1 304 l.
Vylepšený systém Porsche Dynamic Chassis Control Sport vrátane Porsche Torque Vectoring Plus prinesie ešte lepšie jazdné zážitky. Príplatkové LED svetlomety s 84 jednotlivými diódami ponúknu bezkonkurenčné osvetlenie vozovky v noci.
Najsilnejšia verzia Turbo ponúkne z 4,0-litrového vidlicového osemvalca 404 kW (550 k) a 770 Nm od 1 960 do 4 500 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 3,8 sekundy, s balíkom Sport Chrono Package za 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je 306 km/h.
Panamera 4S vyvinie maximálny výkon 324 kW (440 k) a 550 Nm. Nový šesťvalec ponúkne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy (s balíkom Sport Chrono 4,2 sekundy) a maximálna rýchlosť dosiahne 289 km/h.
Pre priaznivcov vznetových motorov bude v ponuke vidlicový osemvalec s maximálnym výkonom 310 kW (420 k) a krútiacim momentom 850 Nm od 1 000 do 3 500 ot./min. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy (Sport Chrono za 4,3 sekundy) a maximálna rýchlosť sa zastaví na 285 km/h.
Cena na nemeckom trhu začína na 113 tisíc € za model Panamera 4S. Silnejší variant Turbo vyjde nového zákazníka 153 tisíc €, vznetový variant je k dispozícii za necelých 117 tisíc €.
MM, Porsche
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov