Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Maťo Homola opäť na stupni víťazov

Počas prvého júnového víkendu privítal Salzburgring v Rakúsku účastníkov 9. a 10. kola pretekov tradičného medzinárodného podujatia TCR International Series.

Po vzrušujúcich pretekoch na extrémne rýchlom Autodromo di Monza v Taliansku sa slovenský pretekár Maťo Homola, keď skončil na výbornom druhom mieste, priznal, že má obrovský rešpekt k tomuto okruhu, obklopenom nádherným vrcholkami na úpätí úzkeho alpského údolia. Vysokorýchlostná trať Salzburgringu leží v nádhernom prostredí rakúskych Álp. Okruh je pre pretekárov veľmi náročný, keďže kombinácia dlhých roviniek, rýchlych zákrut a šikany vedú k najvyšším priemerným rýchlostiam v sezóne a výraznému opotrebovaniu ľavej prednej pneumatiky a môže viesť k nenapraviteľným chybám. Zaujímavosťou je, že Maťo Homola má nového inžiniera, teda staronového, Jara Krajčiho, s ktorým má výborné skúsenosti z predošlých sezón a verí, že mu pomôže napredovať.

Homola Salzburgring        Príloha bez názvu 00013

Víkend prebiehal podľa tradičného programu: V sobotu pretekári absolvovali dva 30-minútové voľné tréningy. Po nich sa jazdila prvá kvalifikácia a po nej druhá pre 12 najrýchlejších z Q1.

V prvom tréningu sa tím B3 Racing zameral na prípravu bŕzd, správne nastavenie pruženia a voľbu tlakov v pneumatikách. Navrhované testovanie prekazili malé problémy s aerodynamickými panelmi v zadnej časti auta a zadným difúzorom, pre čo Maťo nemohol skúsiť naozaj rýchle kolo. V druhom však začal jazdiť rýchle kolá a usadil sa na 2. mieste hneď za tímovým kolegom Dušanom Borkovićom, no v závere odpadol na 7. priečku.

Tesne pred začiatkom kvalifkácie sa objavili nad Salzburgringom mraky a bolo jasné, že do hry zasiahne aj búrka. Nanešťastie, hneď v druhom kole, kedy si Maťo povedal, že musí zatlačiť hneď od začiatku, kým nie sú na trati mláky, vyletel z trate a trafil ochranné bariéry. „Vedel som, že musím ísť rýchlo od začiatku, žiaľ gumy neboli ešte dostatočne zahriate a v druhom kole som v prvej zákrute trafil bokom blok pneumatík a následne som prednou časťou trafil bariéru. Náraz nebol veľmi silný, ale myslel som, že som skončil … Našťastie som naštartoval, všetko fungovalo, tak zašiel do boxov.“

Mechanici zistili, že bol narazený iba predný splitter a zľahka zatlačil koleso. Vyrovnali ho a Maťo vyrazil na trať. Zajazdil 11. najrýchlejší čas a prebojoval sa do druhej časti kvalifikácie.
„Po štarte do druhej kvalifkácie sa mi išlo veľmi ťažko, je možné, že to bol aj následok nehody, za jazdy som mal mierne vytočený volant a geometria nebola stopercentná. Snažil som sa, no bolo veľmi náročné skúsiť čas zlepšiť. Veril som, že to bude aspoň na 10. miesto, no nakoniec ma pár sekúnd pred koncom preskočil Afanasyev a dostal som sa na 11. priečku.

Hoci ani počas prvých pretekov sérieTCR nesvietilo slnko, ale preteky v lone salzbrugských hôr predsa len odštartovali na suchom asfalte. Po štarte mal Attila Tassi nehodu a stratil veľa miest, kým Dušan Borkovic a Maťo Homola, štartujúci z 11. Miesta, si zlepšovali svoje pozície. Sledovali sme úporné bitky, vzrušujúce predbiehania a aj ako sa Dušan a Maťo predierali nepretržite dopredu v prvej polovici poľa pretekov. Borkovic jazdil na druhom mieste, zatiaľ čo Homola sa prepracoval na štvrté. No Borkovic po veľkej bitke s Nashom v poslednom kole v poslednej zákrute narazil do bariéry pneumatík… Maťo Homola znovu stál na stupňoch víťazov, keď prišiel do cieľa na tretej poícii.

Bohužiaľ, v druhých pretekov Dušan Borkovic neštartoval, jeho automobil sa pre krátky čas nepodarilo mechanikom spojazdniť.

Maťo Homola odštartoval v druhých pretekoch z 9. miesta. Z oblohy viseli ťažké búrkové mraky a preto bolo potrebné rozhodnúť sa pre správne obutie. Inžinier Homolu Jaro Krajčí mal správne tušenie, keď Maťovi vybral pneumatiky do dažďa. V ôsmom kole sa vzhľadom na pošmyknutia súperov dostal Homola na 5. a Tassi na 6.  miesto. Pre prudký lejak vyšiel na trať safety car a Maťo Homola si udržal piatu pozíciu. Na otázku,  kedy si trúfne byť najrýchlejší skromne poznamenal:  „Nechcem hovoriť, čo by bolo keby. Do každých pretekov vždy idem na 100% a s tým, že chcem vyhrať. Nestačí byť len rýchly, treba mať aj šťaste.“

(šr) foto B3 Racing

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov