Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Chevrolet Camaro ZL1: kladivo na európske AMG, M a RS

Trh s vysokovýkonnými automobilmi nebol nikdy taký rozsiahly. Americké športové modely však mali povesť rýchleho vozidla len na rovných cestách. Najnovší Mustang a práve predstavené Camaro ZL1 tento predsudok môžu vyvrátiť.

Chevrolet predstavil na autosalóne v New Yorku nové Camaro ZL1, ktoré prichádza s najnovšími technológiami. Chevrolet si dal na vývoji záležať a pripravil mimoriadne atraktívny model nabitý najnovšími prvkami výbavy.

Štvorsedadlové kupé v konfigurácii 2+2 bude útočiť na európsku konkurenciu v podobe Audi RS7, BMW M6 a Mercedes-AMG SL 65. Chevrolet prezentoval, že nové kupé testovali vo veternom tuneli viac ako 100 hodín pre čo najlepšiu aerodynamiku a chladenie motora.

Chevrolet Camaro ZL1 Chevrolet Camaro ZL1

Z obrazového materiálu je vidieť, že vozidlo má krivky športového modelu, ale stále si zachováva „dravosť“ prednej časti. Dolný otvor v nárazníku ponúka viac chladiaceho vzduchu pre chladiče voči Camaru SS.

Nová kapota je dostupná v karbóne s výduchom pre odvod teplého vzduchu z motora. Medzi ďalšie zmeny patrí predný podnárazník, zadný spojler alebo širšie predné blatníky.

Vo vnútri sú v sériovej výbave športové sedadlá Recaro. Chevrolet ponúka funkciu Performance Data Recorder, ktorá zaznamenáva rôzne údaje o zrýchlení, preťažení v zákrutách alebo brzdnom spomalení.

Chevrolet Camaro ZL1 Chevrolet Camaro ZL1

Technici vylepšili pruženie Magnetic Ride, ktoré s elektronicky riadeným samosvorným diferenciálom ponúka optimálne jazdné vlastnosti. Automobilka uvádza, že voči predchádzajúcej generácii je novinka o približne 90 kg „ľahšia“.

Automobil stojí na 20-palcových kovaných diskoch s prednými pneumatikami 285/30 vpredu a 305/30 vzadu. Predný brzdový systém využíva 6-piestikové strmene Brembo s 390 mm brzdovými kotúčmi.

Chevrolet Camaro ZL1 Chevrolet Camaro ZL1

Na pohon slúži 6,2-litrový vidlicový osemvalec so špeciálne upraveným sacím a výfukovým systémom určeným pre Camaro. Maximálny výkon je 477 kW (640 k) a krútiaci moment 868 Nm. V sériovej výbave je 6-stupňová manuálna prevodovka, ktorá sa z európskych športových modelov postupne vytráca.

K dispozícii bude tiež svetová novinka, 10-stupňová automatická prevodovka, ktorá má rozstup všetkých prevodových pomerov až 7,39. Do roku 2018 plánuje GM predstaviť túto prevodovky v ďalších 8 modeloch.

Pre úpravu na jazdu na okruhu nie je potrebné dokupovať špeciálne balíčky. Chevrolet Camaro ZL1 má 11 výmenníkov tepla pre optimálne chladenie motora. Do predaja sa novinka dostane ešte tento rok.

MM, Chevrolet

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov