Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW predstavilo nový typ vozíka

Logistické procesy sú najnáročnejšou časťou dopraveného reťazca. Každé ušetrené minúty a peniaze dokážu pomôcť automobilkám v zlepšení služieb alebo v zrýchlení dodávok. BMW preto vyvinulo autonómne jazdiaci vozík.

Skladové priestory v logistických centrách automobiliek majú veľké rozmery a hľadať v nich diel znamená stráviť veľa času jazdením pomedzi regály. Pomôcť odbremeniť pracovníkov od zdĺhavého hľadania má práve novinka z dielne BMW.

Samostatne riadiaci vozík začína používať BMW v stredisku Wackersdorf. Tichá prevádzka je jedným z hlavných atribútov novinky. Po zadaní objednávky vozík rozsvieti výstražné svetlá a tichým chodom začne jazdiť po logistickej hale.

Po vyzdvihnutí kontajnera, pod ktorý nadíde, ho bezhlučne presunie na požadované miesto a opäť sa vráti do základnej pozície. Pracovníci môžu stráviť hľadaním správneho diela niekoľko minút. Samostatne jazdiaci vozík má nahraté údaje o rozmiestnení dielov v hale a tak k nim presne určí najrýchlejšiu trasu.

BMW autonómny vozík BMW autonómny vozík

Pomocou rádiového vysielača dokáže komunikovať s ovládacím centrom. Pri prekážke zastaví a po jej odstránení sa opätovne rozbehne. Otázkou zostáva, čo spraví v prípade dlhodobejšej prekážky.

Novinka dokáže odniesť až 500 kg nákladu. Podľa BMW táto inovácia prospieva k agilite dodávateľského reťazca. Novinka tak pružnejšie reaguje na vonkajšie podmienky, ako napríklad rýchle dodanie tovaru k naloženiu na rampu.

S pomocou senzorov dokáže prekážky nahrať do mapy a upozorniť tak ďalšie roboty o prípadnej obchádzke. Neskôr do výbave pribudne 3D kamera, ktorá bude mapovať celý areál a poskytne reálne informácie.

BMW autonómny vozík BMW autonómny vozík

Robot je schopný jazdiť po hale aj bez indukčnej sieti namontovanej v podlahe. Vozík využíva recyklovateľné batérie z modelu i3, ktoré ho dokážu poháňať bez nabíjania celú 8-hodinovú zmenu.

Spolupráca pri vývoji vozíka s Fraunhoferovým ústavom začala len v septembri 2015. Budúce vývojové stupne vozíka môžu slúžiť napríklad na balenie tovaru. Všetky projekty sú testované v logistickom centre v nemeckom Wackersdorfe, ktoré slúži na dodávky just-in-time.

MM, BMW

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov