Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Honda NSX: konečne vo výrobe!

Návrat legendárnej Hondy NSX na scénu ulahodil všetkým priaznivcom pôvodných hodnôt značky Honda. Po dlhých mesiacoch čakania sa jeho výroba konečne rozbieha.

Nový závod Performance Manufacturing Centre (PMC) v Marysville v štáte Ohio (USA), spustí koncom apríla 2016 sériovú výrobu. Prví európski zákazníci si ho budú môcť prevziať na jeseň tohto roka. Spomínaný závod je postavený výhradne na výrobu NSX. Pracuje v ňom približne 100 vysoko profesionálnych remeselníkov, ktorí podporujú alebo sú priamo zapojení do konštrukcie karosérie, lakovania, montáže alebo kontroly kvality. Samozrejmosťou sú najmodernejšie technológie a roboty.

Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016       Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016

Napríklad priestorová karoséria je vytvorená pomocou robotického zvárania MIG, pričom táto technika je vôbec prvýkrát použitá v automobilovom priemysle. Osem zváracích robotov vytvorí na priestorovej konštrukcii 800 presných a opakovateľných zvarov. 360-stupňové otočné upevnenia karosérie v štýle otočného „grilu“ napomáhajú presnosti otáčaním karosérie počas procesu, čím poskytujú optimálny prístup pre zváracie ramená robotov.Použitím dvoch otočných „grilov“ počas aplikácie tesniacich materiálov na priestorovú karosériu, pri ktorom sa konštrukcia otáča o 360 stupňov, sa zabezpečí presnejšie nanášanie tesniaceho materiálu a zlepší sa ergonómia pre technikov. aj táto technológia je použitá prvýkrát. Ablačné odlievanie, úplne prvá aplikácia novej technológie odlievania v automobilovom priemysle, sa využíva na vytvorenie šiestich uzlov v priestorovej konštrukcii, ktoré slúžia montážne body pohonnej jednotky a ako dôležité prvky nárazovej konštrukcie.

Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016    Honda announces series production of 2017 NSX to commence in April 2016

V priebehu celej montáže dopĺňa pokročilé robotické procesy ručné spracovanie. Technici strávia montážou pohonnej jednotky, odpruženia, elektroniky, komponentov interiéru a vonkajších panelov karosérie vyše 14 hodín. Každú skrutku najprv zaskrutkuje technik ručne a následne ich utiahne na presné hodnoty v rámci tolerancie pomocou bezdrôtových momentových kľúčov. NSX má až 11 vrstiev náteru karosérie. Motor V6 s dvomi turbodúchadlami je precízne ručne montovaný malou skupinou technikov v závode na výrobu motorov v neďalekom meste Anna v štáte Ohio. Ručná montáž každého motora trvá vyše šesť hodín a používajú sa pri nej techniky a postupy podľa vzoru prvotriednych inžinierskych programov spoločnosti používaných pri pretekoch, s cieľom zabezpečiť súlad s normami pre najvyššiu možnú kvalitu a výkon. Každý komponent sa, napríklad, montuje ručne a každá z 547 skrutiek sa uťahuje ručne na presné tolerancie uťahovacieho momentu. Po kompletnom zmontovaní sa každý motor vozidla NSX strojovo vyváži, otestuje sa na skúšobnej lavici a zabehne na ekvivalent vzdialenosti 240 kilometrov, čím sa zaistí, že každý kus vozidla NSX bude po dodaní majiteľovi pripravený na jazdu. Výroba NSX končí podrobným 45-minútovým procesom, ktorý zahŕňa vyrovnávanie kolies, štvorbodovú kontrolu hmotnosti a jazdnej výšky a presné meranie brzdového výkonu na všetkých štyroch kolesách spolu s ostatnými dôležitými kontrolami kvality výkonu.

Honda,dk

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov