Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Porsche ukázalo svetu štvorvalec z 919 Hybrid

Porsche vstúpilo do „kolotoča“ Majstrovstiev sveta FIA World Endurance Championship (WEC) v roku 2014 s inovatívnou pohonnou jednotkou, ktorá mala len 4 valce. Automobilka ju v súčasnosti predstavila širokej motoristickej verejnosti.

Inovatívna technológia pozostávala zo štvorvalcovej pohonnej jednotky, ktorá bola preplňovaná turbodúchadlom. Tento motor poháňa model 919 Hybrid, s ktorým Porsche vyhralo prestížne preteky 24 hodín v Le Mans v roku 2015.

So spaľovacou pohonnou jednotkou spolupracuje systém pre rekuperáciu energie výfukových plynov a najnovší lítium-iónový akumulátor určený pre skladovanie energie. Porsche tento hybridný systém začalo používať len pred 2 rokmi a minulý rok už vyhralo prestížne preteky v Le Mans.

Porsche 919 Hybrid Porsche 919 Hybrid

To je extrémny prípad rýchleho víťazstva prevratného pohonu, ktorý mal za sebou len jednu sezónu. Víťazný kúsok 919 Hybrid z minulého roka môžu vidieť návštevníci Porsche múzea v Zuffenhausene.

Najúčinnejší spaľovací motor, aký Porsche vyrobilo, má zdvihový objem len 2,0 litra. Pre príklad, nové Porsche 718 Boxster s preplňovaným štvorvalcom čerpá inovácie z tejto pohonnej jednotky. Motor má nízky zdvih piestov a centrálne priame vstrekovanie paliva.

Porsche 919 Hybrid bolo vyvíjané v centre výskumu Porsche v nemeckom Weissachu. Voči štvorvalcu z modelu 718 Spyder však nemá usporiadanie valcov typu boxer, ale tie zvierajú uhol 90 °. Ide tak o vidlicový motor, ktorý nie je typický pre značku Porsche.

Porsche 919 Hybrid Porsche 919 Hybrid

Automobilka mala v minulom roku výkon nastavený na viac ako 372 kW (500 k). Nové predpisy pre rok 2016 však vyžadujú nižší výkon. S energiou z dvoch systémov rekuperácie (brzdenie a výfuk) je systémový výkon približne 671 kW (900 k).

Pravidlá pre prototypy LMP1 stanovujú využívať hybridné pohonné systémy. Porsche tak využíva potenciál všetkých dostupných veličín, ktoré by bez hybridného systému boli zmarené. Otázku zážihového, vznetového, atmosférického alebo preplňovaného motora nechávajú nariadenia na rozhodnutí teamov.

Kalendár FIA 2016 WEC

25. a 26. marec: prológ, Paul Ricard (Francúzsko)

17. apríl: 6 hodín na okruhu Silverstone (Veľká Británia)

7. máj: 6 hodín na okruhu Spa (Belgicko)

5. jún: oficiálny testovací deň na okruhu Le Mans (Francúzsko)

18. a 19. jún: 24 hodín na okruhu Le Mans (Francúzsko)

24. júl: 6 hodín na okruhu Nürbugring (Nemecko)

3. september: 6 hodín na okruhu Mexico City (Mexiko)

17. september: 6 hodín na okruhu Cota (Texas, USA)

16. október: 6 hodín na okruhu Fuji (Japonsko)

6. november: 6 hodín na okruhu Šanghaj (Šanghaj)

19. november: 6 hodín na okruhu Bahrajn (Bahrajn)

MM, Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov