Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Renault expanduje v Ázii

Spoločný podnik Dongfeng Renault Automotive  Company (DRAC) otvorili svoj prvý výrobný závod v Číne po rekordne krátkom čase výstavby 1. februára 2016 .

Prvý model je moderné SUV Kadjar a schádza z výrobnej linky automobilky vo  Wuhane v provincii Hu Bei. Okrem toho pripravia aj produkciu druhého SUV. S 30-percentným  podielom na trhu je takmer každý tretí novo registrovaný automobil v Ríši Stredu modelom  SUV. Minulý rok vzrástli predaje modelov SUV v Číne oproti roku 2014 o viac než 53  percent.

V súlade s najnovšími environmentálnymi kritériami zamestnáva výrobný závod vo Wuhane viac než 2000 ľudí a má výrobnú kapacitu 150 000 vozidiel, čo možno v prípade potreby zdvojnásobiť.

Spoločný podnik Dongfeng Renault Automotive Company, moderné výrobné zariadenia pre najvyššie požiadavky na kvalitu, je prvým  spoločným podnikom Rnault Group s 50/50 podielom  oboch partnerov a jeden z mála v čínskom automobilovom priemysle všeobecne. Je aj jedným z najviac konkurencie schopných výrobcov áut na čínskom trhu. Má aj nové  vlastné výskumné a vývojové centrum s 300 zamestnancami, ktoré  zaujme aj svojim medzinárodným charakterom. Pracujú v ňom čínski, francúzskí a kórejskí inžinieri a zamestnanci mnohých iných národov. Podobné vývojové centrá Renault Group sú vo Francúzsku, Indii, Brazílii, Južnej Kórey a Rumunsku. Kľúčový projekt tímu vo Wuhane  bol smerovaný na nový Kadjar, ďalšie predstavia v nadchádzajúcich mesiacoch. Majú to byť ďalší model SUV a elektrický sedan pre čínsky trh.

renault čína 1

Kadjar: atraktívne čínske SUV

Renault Kadjar príde na čínsky trh z čínskej produkcie  už v marci 2016.  Svojím dynamickým dizajnom s dôrazom na praktickosť, modularitu, komfort  a mnohými high-tech detailami bude úplne v súlade s požiadavkami čínskych záujemcov o kúpu automobilu. Segment SUV sa na najväčšom automobilovom trhu na svete zaberá až 30 percent predaja. Len v roku 2015 vzrástla obľúbenosť tohto  segmentu o 53 percent oproti predchádzajúcemu roku.

So svojím športovým dizajnom nastavuje nový čínsky Renault Kadjar nové kritéria. Expresívny exteriér charakterizuje svalnatá karoséria so zúženými bokmi, veľké kolesá a nízka strecha v kombinácii s dynamickým dizajnom prednej časti vozidla. Aj cez vonkajšiu podobnosť s Kadjarom pre Európu je pre čínsky trh o päť centimetrov dlhší, aby spĺňali požiadavky čínskych licenčných požiadaviek. Interiér Kadjaru je zhotovený z vysoko kvalitných materiálov a ponúka  luxusnú výbavu.

S veľkorysým rázvorom 2 645 milimetrov, nadpriemernou svetlou výškou 196 mm a voliteľným pohonom všetkých kolies je Renault Kadjar prispôsobený potrebám čínskych motoristov. Upravené zavesenie kolies s viacprvkovou zadnou nápravou a odpruženie sľubuje komfortnú jazdu a je prispôsobená stavu vozoviek v Číne.

Na pohon čínskeho modelu Renault Kadjar slúži silný a úsporný 2,0-litrový zážihový motor  s priamym vstrekovaním z portfólia Aliancie Rnault-Nissan. Má výkon 107 kW /145 k, kolesá poháňa cez 7-stupňovú prevodovku CVT. Mnohí mladí čínski zákazníci chcú aj inovatívne multimediálne zariadenie. Preto je Kadjar vybavený 7-palcovým displejom a informačným systémom R-link®. Inžinieri Renaultu prispôsobili multimediálny systém pre použitie v čínskom jazyku a prevádzkovým zvyklostiam mladej klientely. Okrem toho  má Renault Kadjar senzor kvality nasávaného vzduchu. Tým je zabezpečené, že pri vysokých koncentráciách znečisťujúcich látok sa klimatizácia automaticky prepne do režimu recirkulácie.

Početné asistenčné systémy podporujú vodiča a mobilný život robia ešte príjemnejším.

Renault očakáva silný rastu odbytu na čínskom trhu. Záväzok k motošportu a vstup do formuly 1 takisto prispieva k zvyšovaniu povedomia o značke ako je novýslogan značky “vášeň pre život”.

Dôležitým pilierom je tiež rýchlo rastúca sieť predajcov, ktorá má teraz zastúpenie vo všetkých čínskych provinciách. Od konca roku 2015 má už Renault 125 partnerských spoločností v Číne s cieľom zabezpečiť servis a predaj.

Renault exportuje do Číny automobily od roku 1999. Súčasný sortiment modelov zahŕňa Kleos, Capture a Mégane R.Š. A kompaktný sedan Fluence.

Podľa štúdie Jd Power, uverejnenej v roku 2015, patrí Renaultu v Číne druhé miesto čo do predaného objemu áut a popredné miesto v kvalite služieb. Značka má vynikajúci imidž a poskytuje  na nový automobil záruka tri roky alebo do prejazdu 100 000 km. K dispozícii sú tiež záruka na päť rokov/120 000 km na motor a prevodovku a bezkonkurenčné zákaznícke balíky služieb vrátane náhradných vozidiel.

Renault (šr)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov