Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Vlk na scéne: inovované Porsche 911 Turbo a Turbo S

Modely 911 Turbo a Turbo S rozhodne nikdy nepatrili k pomalým vozidlám. Automobilka však rozhodla o ďalšom jemnom navýšení výkon, ktoré ešte zlepší jazdné parametre.

Oficiálne predstavenie plánuje Porsche na autosalón v Detroite na začiatku roka 2016. Automobily dostanú so zvýšeným výkonom tiež funkciu overboost, ktorá neprinesie vyšší výkon, ale zlepší odozvu motora v reálnej premávke.

Porsche zvýšilo obom modelom výkon o 15 kW (20 k). Preplňovaný bi-turbo šesťvalec so zdvihovým objemom 3,8 litra tak po novom ponúkne 397 kW (540 k) v prípade verzie Turbo a 427 kW (580 k) vo verzii Turbo S.

Konštruktéri upravili sacie otvory v hlave valcov, pridali nové vstrekovacie dýzy a zvýšili tlak paliva. Verzia Turbo S dostala nové turbodúchadlá s väčšou kompresorovou časťou. Automobilka ale naďalej zostáva jedinou na trhu, ktorá ponúka zážihové motory s turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek.

Porsche 911 Turbo S Porsche 911 Turbo S

Funkcia overboost je známa zo slabších automobilov. V prípade Porsche 911 Turbo a Turbo S udržuje tlak v sacej vetve počas krátkeho uvoľnenia pedálu akcelerátora. Konštruktéri to dosiahli len prerušením vstrekovania paliva. Škrtiaci ventil v potrubí zostáva otvorený.

Motor tak reaguje bez oneskorenia a účinky funkcie overboost sú najvýraznejšie v jazdných režimoch Sport a Sport Plus. S vyšším výkonom majú nové automobily tiež lepšie jazdné parametre.

Verzia 911 Turbo S Coupe dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 2,9 sekundy. Maximálna rýchlosť je voči predchodcovi o 12 km/h vyššia. Automobil tak atakuje 330 km/h. Slabšie 911 Turbo zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,0 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 320 km/h.

Porsche 911 Turbo Porsche 911 Turbo S

Porsche uviedlo tiež normovanú spotrebu, ktorá vo všetkých verziách klesla o nezanedbateľné údaje. Kupé spotrebuje na 100 km 9,1 l a verzia kabriolet 9,3 l. Do sériovej výbavy pribudne športový balíček Sport Chrono Package.

Nový športový GT volant s priemerom 360 mm je prevzatý zo superšportu 918 Spyder. Na otočnom prepínači môže vodič zmeniť jazdný režim z Normal na Sport, Sport Plus alebo Individual. Technici upravili tiež systém stabilizácie PSM.

V štandardnej výbave sú keramické brzdové kotúče. V nízkych rýchlostiach je možnosť zdvihnúť prednú nápravu o 40 mm. Nové 20-palcové disky majú vpredu šírku 9J a vzadu 11,5J. V interiéri pribudne on-line navigácia s reálnymi dopravnými informáciami. Cena 911 Turbo začína na 174 669 € a končí s verziou 911 Turbo S Cabriolet na 215 962 €.

MM, Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov