Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Porsche rozširuje portfólio modelov s pohonom 4×4

Pred niekoľkými desaťročiami bolo spojenie Porsche a pohon 4×4 nemysliteľné. Dnes je to už bežná vec nielen v prípade SUV modelov ale tiež pri modeloch 911. Nový pohon je dostupný pre modely 911 Carrera 4 a Targa 4.

Pohon všetkých kolies prekonal niekoľko inovácií. V minulosti ho automobilky používali vo veľkých modeloch a športové exempláre mali takmer výlučne pohon zadnej nápravy. V dnešnej dobe ho však vyžaduje viac zákazníkov a tak sa prispôsobuje aj Porsche.

S novým pohonom budú modely 911 Carrera 4 a Targa 4 ešte úspornejšie a s lepšími jazdnými vlastnosťami. Pre model Carrera 4S bude za príplatok dostupné riadenie zadnej nápravy, ktoré ešte vylepší pocit z jazdy.

Modely 911 Carrera sa od vozidiel s pohonom zadnej nápravy neodlišujú len lepšími jazdnými vlastnosťami, ale aj charakteristickými prvkami. Zadné svetlá sú vynovené a vytvárajú efekt trojrozmerného prevedenia.

Novinky dostanú štvorbodové denné svietenie, štvorbodové zadné svetlá a zadné veko s vertikálnymi lamelami. Typ Targa zaujme karosériou odlišnou od kabrioletu a kupé. Strecha sa otvára a zatvára jednoduchým stlačením jedného tlačidla.

Nové modely prinášajú tiež úspornejšiu pohonnú jednotku. Preplňovaný trojlitrový boxer motor v modeloch 911 Carrera 4 a Targa 4 produkuje 272 kW (370 k) a krútiaci moment 450 Nm. Verzie S dosahujú maximálny výkon 309 kW (420 k) a krútiaci moment 500 Nm.

Porsche 911 Targa 4 Porsche 911 Carrera 4

Silnejšie pohonné jednotky majú upravené turbodúchadlá, výfukový systém a iné riadenie motora. V kombinácii s pohonom všetkých kolies majú tiež lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h voči modelom s pohonom zadnej nápravy.

S balíkom Sport Chrono a prevodovkou PDK zrýchli 911 Carrera 4 za 4,1 sekundy (o 0,4 s menej ako predchodca) a verzia S za 3,8 sekundy. Modely Targa majú zrýchlenie horšie o 0,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je závislá od verzie a má hodnotu od 287 do 305 km/h.

Priemerná spotreba s novým motorom a pohonom 4×4 klesla v prípade verzie 911 Carrera 4 s prevodovkou PDK na 7,9 l/100 km (o 0,8 l menej voči predchodcovi). Verzie Carrera 4S a Targa 4S majú priemernú spotrebu nižšiu až o 1,2l voči predchodcovi.

Sport Chrono balíček, ktorý je dostupný za príplatok, zdedili modely od superšportu 918 Spyder. K dispozícii je zmena jazdného režimu na Normal, Sport, Sport Plus a Individual. Tlačidlom Sport Response sa všetky dôležité súčasti motora a podvozku nastavia na 20 sekúnd na maximálny výkon.

MM, Porsche

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov