Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Modernizovaný DS 4 a DS 4 Crossback

Značka DS je v súčasnosti najmladšou na svete. Citroën ju vytvoril aby odlíšil luxusnejšie orientované modely a nevytváral tak spojitosť s bežnou značkou Citroën. Na autosalóne vo Frankfurte tiež predstaví nový model.

Citroën vytvoril v roku 2011 dizajnovo vydarený model DS 4. O niekoľko rokov neskôr s týmto modelom a DS 5 vytvoril novú značku DS, ktorá reprezentuje luxus a majestátnosť na cestách. Model DS 4 však od začiatku produkcie doteraz nemodernizovali.

Po 4 rokoch tak prichádza na scénu vynovený model s exteriérovými a interiérovými zmenami. Maska chladiča s bežne používanými šípmi značky Citroën je minulosťou a novinka prichádza s vlastným logom v strede masky chladiča.

Od začiatku produkcie Citroën predal už viac ako 115 000 kusov DS4. Novinku príde na trh podporiť tiež nová verzia DS 4 Crossback. Tento automobil bude konkurenciou pre oplastované modely Alltrack, Scout alebo CrossCountry, avšak stále s dávkou luxusu.

Citroen DS 4 Citroen DS 4 Crossback

S možnosťou výberu farby strechy, spojlera a dvojfarebnými ponukami tak model DS existuje v minimálne 38 rôznych konfiguráciách. Verzia Crossback pridáva plastové chrániče dverí a nárazníkov a svetlú výšku vyššiu o 30 mm voči bežnej verzii.

Zmenil sa tiež dizajn svetlometov. Tie tvorí 84 modulov LED, xenónový zdroj svetla a LED zdroj pre smerovku. Predné hmlové svetlomety využívajú tiež technológiu LED. V bočnom dizajne zaujme chrómovanie okolo bočných okien.

DS 4 je tiež prvým vozidlom skupiny PSA, ktorý ponúkne službu CarPlay. Vďaka nej môže byť automobil lokalizovaný podľa GPS systému. Umožňuje tiež automatické volanie v prípade nehody alebo sledovanie údajov o vozidle v aplikácii telefónu.

Citroen DS 4 Citroen DS 4

Nový DS 4 má k dispozícii napríklad aj masážne sedadlá so semianilínovou kožou. Predaj sa začne v októbri so 6 motormi, 3 zážihové a 3 vznetové pohonné jednotky spotrebujú v priemere od 3,7 l do 5,9 l/100 km.

Verzia PureTech poskytne 96 kW (130 k) a bude spojená so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Krútiaci moment vrcholí hodnotou 230 Nm. Verzia THP 165 ponúkne výkon 121 kW (165 k) a spotrebu paliva 5,5 l/ 100 km. Krútiaci moment bude 240 Nm.

Najvýkonnejšia zážihová jednotka THP 210 vyvinie 155 kW (210 k) a krútiaci moment 285 Nm. Spotreba paliva bude 5,9 l/100 km. V ponuke však budú tiež osvedčené vznetové jednotky HDi.

Najslabšia verzia BlueHDi 120 má výkon 88 kW (120 k) a 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Priemerná spotreba podľa výrobcu bude 3,7 l/100 km. Krútiaci moment bude vrcholiť hodnotou 300 Nm.

Verzia BlueHDi 150 ponúkne 110 kW (150 k) a 370 Nm. Priemerná spotreba pritom neporastie voči základnej verzii, model spotrebuje na 100 km 3,8 l nafty. Najvýkonnejší motor BlueHDi 180 bude kombinovaný len so samočinnou 6-stupňovou prevodovkou. Maximálny výkon 132 kW (180 k) a krútiaci moment 400 Nm zaručia prvotriedne dynamické parametre.

MM, Citroen

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov