Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ďalší rekord v spotrebe paliva

Spotreba paliva je v súčasnosti veľmi diskutovanou témou. Automobilky na ňu odpovedajú svojimi najúspornejšími modelmi a ich propagáciou na trasách s najnižšou dosiahnutou spotrebou.

Automobilka Škoda predáva úsporné vozidlá s označením GreenLine. Vo všetkých dostupných modeloch ich poháňa vznetový motor. Nový rekord v spotrebe paliva však Škoda nedosiahla so vznetovým Greenline-om ale s alternatívnym druhom paliva.

Na pohon rekordnej Škody Octavia slúžil preplňovaný 1,4-litrový zážihový motor TSI, ktorý spaľuje benzín a zemný plyn. Na pokus boli použité obe palivá a tak Octavia G-Tec predviedla vynikajúci výsledok s dlhým dojazdom.

Dvojpalivové automobily majú 2 výhody. Prvou je možnosť jazdy v prípade nefunkčnosti jedného z palivových systémov, druhou je dlhý dojazd kombinujúci obe palivové nádrže. Tú druhý výhodu využila posádka červenej Octavie G-Tec.

Na skúšku použili bežný model s výbavou Style bez ďalších aerodynamických úprav. Trasa viedla z Prahy cez Rostock, Kodaň, Goteburg a Oslo do Trondheimu. V tomto meste bolo totiž stretnutie priaznivcov značky Škoda Tour 2015.

Na rozdiel od jednoduchých eko-jázd trasa viedla v reálnej premávky s reálnou dopravou. Dvojčlenná posádka mala v batožinovom priestore tiež svoju batožinu. Vodiči sa nespoliehali na pomoc náhradného vozidla a na automobile boli obuté 17-palcové disky s najširšími plášťami.

Škoda Octavia G-Tec Škoda Octavia G-Tec

Rekordná jazda začala v Prahe 6, kde komisári natankovali obe nádrže doplna. Červená Octavia prešla na zemný plyn až takmer do Rostocku. Plyn vystačil na 531 km. Ďalšia jazda pokračovala výhradne na benzín.

Vodiči prespali prvý deň v Kodani a druhý deň v meste pred Oslom. Octavia G-Tec sa zastavila po 1 169 km v náročnom stúpaní pri meste Alvdal, kedy jej došiel benzín. Na jedno natankovanie prešla rekordná Octavia na obe palivá 1 700 km. Pri dotankovaní komisári natankovali 15,15 kg CNG a 50,51 l benzínu. Výsledná spotreba CNG bola 2,85 kg/100 km a 4,32 l benzínu na 100 km.

Pohonnou jednotkou bol motor 1,4 TSI s výkonom 81 kW (110 k) a maximálny krútiacim momentom 200 Nm, ktorý je k dispozícii od 1 500 do 3 500 ot./min. Výrobca uvádza zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 195 km/h.

MM, Škoda

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov