Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sorento

Lexus inovoval model GS

Lexus nedávno inovoval svoj vrcholný model GS a do výbavy doplnil  najnovšie technologické inovácie. S miernym faceliftom prichádza do ponuky tiež nová pohonná jednotka.

Mierna modifikácia modelu GS priniesla nové prvky výbavy, upravenú ponuku motorov a tiež zmenený dizajn exteriéru a interiéru. Lexus do ponuky zahrnul prvý zážihový motor s preplňovaným, ktorý už ponúka v menších modeloch.

Lexus je synonymom bezpečnosti a preto má model GS v sériovej výbavy až 10 airbagov a rôzne asistenčné systémy. Vo voliteľnej výbavy je Lexus Safety System +, ktorý kombinuje predkolízny systém, asistent na ochranu pred vybočením z jazdného pruhu, adaptívne diaľkové svetlomety a adaptívny tempomat.

V sériovej výbavy sú tiež kolenné airbagy pre vodiča a spolujazdca. Za príplatok je k dispozícii monitoring mŕtveho uhla a výstraha pred nárazom zozadu. Predné sedadlá so špeciálnymi opierkami hlavy znižujú poranenie v prípade nárazu zozadu.

Lexus GS Lexus GS

Predná časť vozidla sa po modernizácii priblížila k iným modelom od Lexusu. Veľký predný nárazník v sebe zahŕňa šesťuholníkovú mriežku chladiča a bočné otvory na vzduch k predným brzdám. Pod prednými svetlometmi sú tradičné denné svetlomety z LED v tvare písmena L.

Do štandardnej výbavy pribudli tiež bi-LED svetlomety, ktoré kombinujú svetelný zdroj z diód pre stretávací aj diaľkový režim. Do ponuky motorov pridali novinku v podobe modelu GS 200t.

Preplňovaný štvorvalec bol predstavený už v iných modeloch. Zo zdvihového objemu 2,0 litra produkuje výkon 182 kW (245 k) a krútiaci moment 350 Nm. Priemerná spotreba paliva je podľa výrobcu 7,9 l/100 km.

Druhý v ponuke je GS 350 s vidlicovým šesťvalcom a zdvihovým objemom 3,5 litra. Ten vyvinie maximálny výkon 236 kW (317 k) a krútiaci moment 380 Nm. Verzia GS 450h kombinuje tento motor s Atkinsonovým cyklom a elektromotorom.

Systémový výkon je 257 kW (345 k). Táto verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a priemerne spotrebuje 5,9 l/100 km. Druhým hybridom v ponuke je GS 300h. Automobil poháňa 2,5-litrový atmosférický štvorvalec s Atkinsonovým cyklom a elektromotor.

Lexus GS Lexus GS

V tejto verzii má GS spotrebu len 4,7 l/100 km. Všetky motory sú spojené s 8-stupňovou samočinnou prevodovkou. Verzia GS 350 je k dispozícii výhradne v Rusku, Ukrajine, Kazachstane a na Kaukaze. Novinka GS 200t je určená pre európskych zákazníkov a zvyšné dve verzie sú v ponuke na všetkých trhoch.

Model GS 350 je k dispozícii tiež s pohonom všetkých kolies. Elektronicky riadený medzinápravový diferenciál rozdeľuje krútiaci moment v pomere 30:70 v prospech zadnej nápravy. Systém môže zmeniť rozdelenie krútiaceho momentu do pomeru 50:50.

V štandardnej výbave sú 17-palcové disky, za príplatok Lexus dodá 18- a 19-palcové disky. Športový balíček F Sport, ktorý je k dispozícii pre všetky motorizácie, má 19-palcové disky a adaptívne variabilné pruženie.

Predné a zadné hliníkové ramená náprav znižujú neodpružené hmoty. Kotúčové brzdy sú vybavené štvorpiestikovými strmeňmi. V interiéri pribudla väčšia 4,2-palcová obrazovka, ktorá za príplatok s multimediálnym centrom ustúpi 12,3-palcovému centrálnemu displeju.

K dispozícii je tiež audiosystém Mark Levinson Premium so 17 reproduktormi. Systém ponúka 7,1-kanálový priestorový zvuk so zosilňovačom s výkonom 835 W. Analógové hodiny dostali funkciu zmeny časového pásmu podľa systému GPS.

MM, Toyota

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov